Hardinxveld in blessuretijd met lege handen tegen GJS

GJS 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

5 maart 2016 14:30

Hoogdalem, C.A van

Hardinxveld stond zaterdag na de thuiswedstrijd tegen GJS met lege handen door een frommelgoal van de bezoekers toen de blessuretijd al liep. Beide ploegen leken bij gebrek aan doortastend aanvalswerk op een doelpuntloos gelijkspel af te stevenen. De 90 minuten zaten er net op toen een lage hoekschop bij de eerste paal een klutsbal opleverde die via via door de gasten werd binnen gewerkt. Door deze ongelukkige 0-1 nederlaag en de andere uitslagen komt voor Hardinxveld de nog net veilige tiende plaats op de ranglijst steeds nadrukkelijker in gevaar.

Hardinxveld begon na de overwinning van een week eerder op Unitas met vertrouwen aan het duel tegen de andere Gorinchemse opponent. Daarbij kwam dat het bezoekende GJS sinds 7 november van vorig jaar geen enkele overwinning meer had geboekt in de competitie. Hardinxveld dat zonder de geblesseerde Robin de Kok en Aron van Andel en de afwezige Mark Vogel moest aantreden nam het initiatief aan de eigen Sluisweg. Binnen een paar minuten bokste GJS doelman Raymon den Haan een vrije trap van Roy van’t Hoog moeizaam weg uit het doel. Een volgende hoekschop van Rick Lodder passeerde laag voor het doel om uiteindelijk door GJS net voor de doellijn te worden weggewerkt. Vervolgens stormde Richard Zwakhals in de diepte richting het doel maar werd met een gestrekt been al dan niet binnen de zestien door de GJS doelman neergehaald. Scheidsrechter van Hoogdalem wuifde dit weg en maakte het nog wranger door de Hardinxveldspits voor commentaar geel te geven. Ook bij het volgende moment mocht Hardinxveld zich beklagen toen de leidsman een loepzuivere handsbal in de zestien van GJS opnieuw wegwuifde. Met een schot voorlangs bracht Quincy Bartens het Hardinxvelddoel  voor het eerst in gevaar. Nog voor de pauze moest Hardinxveld in de verdediging de geblesseerd geraakte Johan Kazen al vervangen door de nog maar amper herstelde Patrick Zwakhals. Toen Richard Zwakhals besloot niet alleen door te gaan in de ruimte maar de bal breed speelde leverde ook de laatste mogelijkheid in de eerste helft de WSB Solutions formatie niets op en werd er met 0-0 gerust.
Na de pauze was er meer balbezit voor de gasten maar ook dat leverde geen echt uitgespeelde kansen op. Roy van’t Hoog onderschepte een gevaarlijke voorzet voordat Sjors Hendriks echt dreigend kon worden voor het doel van Hardinxveld. Met veel strijd bleef het duel wel spannend maar leek alle moeite beide ploegen geen doelpunten maar wel een punt op te leveren. Tot na 90 minuten spelen GJS een hoekschop mocht nemen. De corner van Tommy Kant leek niet echt lekker aangesneden en viel laag bij de eerste paal. Uit de onoverzichtelijke scrimmage die daarop volgde werkte Sjors Hendriks al dan niet via het lichaam van een Hardinxvelder de bal over de doellijn. Na deze 0-1 volgde er nog een ruim aantal minuten blessuretijd waarin het geslagen Hardinxveld in alle haast nog een slotoffensief trachtte te forceren. Uit een vrije trap stompte de GJS doelman de bal weg en nam Christian Verschoor de afvallende bal ineens op de slof maar het geluk zat deze middag duidelijk niet aan de kant van Hardinxveld en de bal vloog hoog over het doel.
GJS dat al zo lang niet kon winnen hield zo een fortuinlijke 0-1 overwinning over aan het  bezoek aan Hardinxveld. Voor Hardinxveld was de nederlaag extra zuur en door de winst van De Zwerver en het niet spelen van Wilhelmina’26 dreigt ook de nog net veilige tiende plaats verloren te gaan.
Komende zaterdag 12 maart wacht Hardinxveld opnieuw een zware opgave omdat dan de uitwedstrijd tegen koploper sv Meerkerk op het programma staat.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Elroy Boon, Christian Verschoor, Johan Kazen (35’Patrick Zwakhals), Roy van’t Hoog, Nick van der Woude, Vincent van Lopik, Danny v.d. Bout, Rick Lodder, Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms (75’Eelke Kraaijeveld).