Hardinxveld onfortuinlijk onderuit bij koploper Almkerk

Almkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

20 februari 2016 14:30

Pater, G.J. de

Hardinxveld leed zaterdag een onfortuinlijke nederlaag in de uitwedstrijd bij koploper Almkerk. De ploeg van trainer Ferry van Dijk had ondanks het gemis van enkele dragende spelers de organisatie goed staan. Op het door de stormachtige wind snelle kunstgras gaf Hardinxveld vrijwel niets weg tegen de ambitieuze thuisclub. Een schlemielige handsbal net buiten de zestien meter van Hardinxveld leverde Almkerk een kwartier voor tijd uit een vrije trap de 1-0 op. Daarmee incasseerde Hardinxveld in de strijd om handhaving wel een heel zuur verlies en mocht de thuisclub met drie punten de handen dichtknijpen.

Hardinxveld telde voor het pittige uitduel tegen de koploper als afwezigen de wintersporters Richard Zwakhals en Danny van den Bout, en de geblesseerde Eelke Kraaijeveld en Patrick Zwakhals. Almkerk nam het initiatief in de wedstrijd en was na een paar minuten gevaarlijk na een voorzet die met het effect van de harde wind zowel door Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot als Almkerkspits Mark van der Meijden werd gemist. In de eerste helft mocht de thuisclub op eigen helft de bal rondspelen maar werd over de middenlijn direct opgevangen door Hardinxveld. Kort voor de rust pauze kreeg Hardinxveld twee fraaie kansen nadat de bal door de jagende voorhoede werd onderschept. Als eerste leek Nick van der Woude de bal binnen te schuiven maar redde Almkerkdoelman Robin van Wijk met de voet. Kort daarna was het Sjoerd Ooms die identiek uit een lastiger hoek de bal voorlangs het open doel lepelde.
Na de 0-0 bij de pauze veranderde in de tweede helft aan het wedstrijdbeeld niet veel. Almkerker Rick Boons liet een kopkans uit een voorzet voor het doel van Hardinxveld liggen. Aan de andere kant schoof Vincent van Lopik vanaf de achterlijn de bal in de zestien en werd de uithaal van Robin de Kok die in het doel leek te vliegen nog net door een Almkerkverdediger van richting veranderd. Nadat een solo werd Rick Lodder door Almkerk was opgevangen joeg Rick Boons voor de thuisclub de bal nog over het doel van Hardinxveld. Het perspectief van Hardinxveld op een punt uit bij de koploper viel een kwartier voor tijd schlemielig in duigen. Een bal met een stuit op het kunstgras beroerde net buiten de zestienmeter de arm van Hardinxveldverdediger Christian Verschoor. De hard en laag genomen vrije trap door Bart Dirven passeerde niet alleen langs de muur maar ook Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot. Een mokerslag voor Hardinxveld dat tot deze 1-0 vrijwel niets had weggeven. Toen Hardinxveld nog iets probeerde te forceren kwam er meer ruimte voor de thuisclub en incasseerde verdediger Mark Vogel na een overtreding zijn tweede gele kaart van de middag. Met tien man in de slotfase lukte het Hardinxveld niet om het verlies nog te keren en kon lijstaanvoerder Almkerk drie dure punten bijschrijven en was de ontluistering bij Hardinxveld groot. Hardinxveld moet zich deze week zien te herstellen op weg naar komende zaterdag, omdat dan de inhaalwedstrijd tegen hekkensluiter Unitas in Gorinchem op het programma staat.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Mark Vogel, Christian Verschoor, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok (80’Adi Jogic), Rick Lodder (70’Kaj Bakker), Sjoerd Ooms, Nick van der Woude.