Hardinxveld doet goede zaken met ruime overwinning bij Unitas

Unitas 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

27 februari 2016 15:00

Molenaar, J.

Hardinxveld heeft zaterdag in de uitwedstrijd bij hekkensluiter Unitas goede zaken gedaan. De ploeg van trainer Ferry van Dijk toonde zich in de breedte bijzonder sterk door het gemis van maar liefst zes basiskrachten uitstekend op te vangen. Onder impuls van de eerder in de ochtend nog van wintersport teruggekeerde Danny van den Bout liep Hardinxveld in Gorinchem uit naar een verdiende 1-4 overwinning.

Hardinxveld moest vanwege schorsingen een streep zetten door de namen van Christian Verschoor en Mark Vogel, terwijl Robin de Kok, Eelke Kraaijeveld en Patrick Zwakhals geblesseerd waren, en ook Nick van der Woude afwezig was. Dat gemis vertaalde zich vooral op de bank waar naast routinier reservedoelman Karsten de Graaf uitsluitend A-junioren plaatsnamen.
Een doemscenario leek zich al snel te voltrekken voor Hardinxveld toen Unitas na twee minuten de leiding nam na volledig mistasten in de verdediging. De vrij aangespeelde Nabiel Kadiwahabi profiteerde onmiddellijk door de 1-0 in de verre hoek binnen te schieten. Ondanks de vroege achterstand en de onwennige formatie kreeg Hardinxveld meer grip op de wedstrijd en werd ook wat gevaarlijker. Na ruim twintig minuten kwam Hardinxveld langszij toen Danny van den Bout met een pass Rick Lodder wegstuurde, die vervolgens koel Unitasdoelman Lex Kramers omspeelde om er 1-1 van te maken. Nadat een overtreding op Sjoerd Ooms wel heel dicht tegen een strafschop aanzat, kapte de Hardinxveldspits zijn man uit maar liftte de bal over de lat. Opnieuw incasseerde Hardinxveld een tegenslag toen controlerend middenvelder Aron van Andel bij een overtreding een blessure opliep en zich moest laten vervangen. De in het veld gekomen jeugdspeler Lex de Gier toonde geen enkele schroom in zijn debuut. Hardinxveld trok het spel meer naar zich toe maar tot de pauze bleef de 1-1 op het scorebord staan.
De WSB Solutions formatie sloeg in de beginfase van de tweede helft wel toe. In een rush trok Danny van den Bout naar de achterlijn en trok de bal voor het doel waar Rick Lodder op de juiste plaats stond om de 1-2 binnen te prikken. Even later bediende Danny van den Bout ook Richard Zwakhals voor het doel maar die schoot naast het doel. Met nog een kwartier te gaan kwam jeugdspeler Michael Visser in de ploeg voor de moegestreden Rick Lodder. Ook Unitas probeerde wat te forceren met drie wissels, maar daarin slaagde Hardinxveld een stuk beter. Met nog tien minuten te gaan bekroonde Danny van den Bout zijn optreden door vanaf de zijkant naar binnen te trekken en in de verre hoek uit te halen. Via de vingertoppen van Lex Kramers leverde dit Hardinxveld de 1-3 op. Met Lars van der Rest als invaller voor de man van de wedstrijd Danny van den Bout speelde Hardinxveld de slotfase uit. Met een bekeken lob over de Unitasdoelman die precies binnenkant paal viel bepaalde Sjoerd Ooms de eindstand op 1-4 voor Hardinxveld.
Door deze driepunter blijft de veilige tiende plaats van de ranglijst met 16 punten in handen van Hardinxveld en lijkt handhaving voor Unitas als nummer laatst met 5 punten een vrijwel onmogelijke opgave te worden.
Komende zaterdag 5 maart staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen subtopper G.J.S. op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Elroy Boon, Robert Zwakhals, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel (25’Lex de Gier), Vincent van Lopik, Danny v.d. Bout (85’Lars v.d. Rest), Rick Lodder (75’Michael Visser), Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms.