Veerkracht levert Hardinxveld ultieme overwinning op tegen Tricht

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

23 januari 2016 14:30

Wagenaar, V.M.

Hardinxveld heeft in de eerste wedstrijd na de winterstop een kostbare overwinning geboekt tegen het bezoekende Tricht. De ploeg van trainer Ferry van Dijk toonde enorme veerkracht door tot viermaal toe een achterstand weg te werken en in blessuretijd de winnende treffer te scoren. De ontlading was groot na het doelpuntenfestival aan de Sluisweg dat eindigde in een spectaculaire 5-4. Met de driepunter deed Hardinxveld hele goede zaken in de strijd om lijfsbehoud in de tweede klasse.

Hardinxveld had er zin in om aan de tweede seizoenshelft te beginnen na het geslaagde trainingskamp van een week eerder aan de zonnige Portugese Algarve. De omstandigheden waren bij deze hervatting van de competitie wel heel anders aan de Sluisweg, waar de vorst nog maar net uit de grond was.

In de beginfase hielden Hardinxveld en middenmoter Tricht elkaar behoorlijk in evenwicht. Na 20 minuten waren het de bezoekers die op voorsprong kwamen uit een goed lopende aanval die door Wesley van Maurik met een schot in de hoek werd afgerond: 0-1.
Nog geen minuut later speelde Danny van den Bout na een rush Rick Lodder aan die op de paal schoot. Uit de rebound scoorde aanvoerder Vincent van Lopik wel de 1-1. Daarna had Tricht maar twee minuten nodig om weer de leiding te nemen uit een vrije trap van Leroy Peelen: 1-2. De wedstrijd was helemaal los tussen twee teams die prima aanvalswerk lieten zien. Na precies een half uur spelen werd het weer gelijk uit een hoekschop van Robin de Kok. Richard Zwakhals torende boven iedereen uit en kopte met een fraaie boog in de bovenhoek 2-2 binnen.

Ook na de pauze schotelden de ploegen het publiek een spannende en doelpuntrijke tweede heft voor. Opnieuw namen de gasten de leiding door een inzet van Arjan Hakkert die volgens de dicht op de situatie aanwezige scheidsrechter Wagenaar de doellijn had gepasseerd. Een onderschepping van Richard Zwakhals leidde tot een sprint tussen de Trichtdoelman en de Hardinxveldspits die als winnaar de 3-3 binnen schoof. Een kwartier voor tijd nam Hardinxveldverdediger Christian Verschoor een voorzet van Tricht ongelukkig op het hoofd en passeerde daarmee onhoudbaar eigen doelman Sjoerd de Groot. De moraal van Hardinxveld brak niet want opnieuw knokte de ploeg zich terug uit een hoekschop die door invaller Eelke Kraaijeveld binnen werd gekopt. Met de 4-4 stand op het bord en nog ruim tien minuten op de klok drong Hardinxveld in de slotfase sterk aan en kreeg daarvoor de ultieme beloning. Uit een vrije trap in blessuretijd veroverde Danny van den Bout de bal voor het doel en passeerde de mistastende Trichtdoelman met de 5-4 voor Hardinxveld. De vreugde-explosie aan de Sluisweg kon even later worden herhaald toen de goed leidende scheidrechter Wagenaar een eind maakte aan een enerverende voetbalmiddag met Hardinxveld als de gelukkige winnaar.

Hardinxveld klimt door deze overwinning naar de tiende plaats op de ranglijst met 13 punten uit 14 wedstrijden. Komende zaterdag staat voor Hardinxveld in de strijd om handhaving het belangrijke uitduel tegen hekkensluiter Unitas in Gorinchem op het programma.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Marc Vogel (70’Patrick Zwakhals), Christian Verschoor, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Danny van den Bout, Rick Lodder (65`Eelke Kraaijeveld), Richard Zwakhals, Robin de Kok (80’Nick van der Woude).