Hardinxveld gaat met gelijkspel tegen Altena de winterstop in

Altena 1

...
... (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 december 2015 14:30

Thoonen, J.J.W.

In de laatste wedstrijd voor de winterstop heeft de thuiswedstrijd van Hardinxveld tegen Altena een puntendeling opgeleverd. Aan de Sluisweg hadden de bezoekers in de eerste helft het betere van het spel zonder tot echt uitgespeelde kansen te komen. Na de pauze nam Altena wel de leiding, maar kantelde de ploeg van trainer Ferry van Dijk vervolgens het wedstrijdbeeld. Hardinxveld drong sterk aan en dat leverde de meer dan verdiende gelijkmaker op. In een spannende slotfase bleef het ondanks een Hardinxvelds offensief bij een 1-1 gelijkspel.

Hardinxveld kreeg als nummer elf van de ranglijst in de laatste ronde van de eerste competitiehelft bezoek van subtopper Altena. Voor beide ploegen stonden niet alleen de punten op het spel, maar ook met welk gevoel de teams de winterstop zouden ingaan.
Na een eerste schietpoging van Richard Zwakhals laag voorlangs het doel van Altena kwamen de gasten beter in de wedstrijd. Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf tikte een vrije trap fraai uit de kruising en even later moest Christian Verschoor met een kopbal van de doellijn opnieuw redding brengen. Hardinxveld leed meer balverlies maar kreeg desondanks wel wat mogelijkheden. Uit de draai schoot Eelke Kraaijeveld tegen een Altenaverdediger en lepelde Richard Zwakhals een afvallende corner net over de lat. Aan de andere kant voorkwam Johan Kazen voor het doel nog een poging van Altena. Daarmee leverde het duel een niet al te verrassende 0-0 ruststand op.
De WSB Solutions formatie gooide na de pauze aan de eigen Sluisweg de schroom van zich af. Altenadoelman Marrien van den Heuvel tikte direct een hoge kopbal van Richard Zwakhals net over de lat. Toch was het Altena dat de leiding nam met een discutabel doelpunt. Voor het doel van Hardinxveld schermde verdediger Roy van’t Hoog de bal af zodat doelman Karsten de Graaf kon ingrijpen. In de ogen van de overigens prima leidende scheidrechter Thoonen had deze de bal niet vast en profiteerde Daan van der Pluijm door in het gedrang van dichtbij 0-1 binnen te werken. Na deze schlemielige achterstand voerde Hardinxveld de druk verder op. Een volley van Eelke Kraaijeveld tikte de Altenadoelman corner. Uit de volgende hoge voorzet van Roy van’t Hoog was het wel raak toen Richard Zwakhals de bal in de hoek van het doel kopte. Na deze 1-1 een kwartier voor tijd volgde nog een spannende slotfase, met de beste kansen voor Hardinxveld op de overwinning. Eelke Kraaijeveld werd buiten de zestien meter ongestraft neergelegd en een vliegend schot van Richard Zwakhals werd door de Altenadoelman fraai uit de kruising geslagen. Met een pass bediende Robin de Kok de van een blessure teruggekeerde invaller Danny van den Bout, die net iets tekort kwam om alsnog een overwinning voor Hardinxveld binnen te slepen. Daarmee bleef het bij een 1-1 gelijkspel en moesten beide teams zich tevreden stellen met een puntje voor het ingaan van de winterstop.
Hardinxveld doet dat vanaf p/d-plaats elf met 10 punten uit de eerste competitiehelft van 13 wedstrijden. Altena handhaafde zich in de subtop op de vierde plaats met 24 punten.
Na afloop van de wedstrijd werd bekend gemaakt dat Hardinxveld en trainer Ferry van Dijk in goed onderling overleg hebben besloten om aan het einde van dit seizoen afscheid van elkaar te nemen. Daarmee vertrekt de oud Hardinxveld speler na drie seizoenen als coach aan de Sluisweg.
De competitie wordt na de winterstop, waarin Hardinxveld op trainingskamp gaat naar de Algarve in Portugal, hervat op zaterdag 23 januari 2016 en dan staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen middenmoter Tricht op het programma.

Opstelling:  Karsten de Graaf, Marc Vogel (68’Patrick Zwakhals), Christian Verschoor, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Rick Lodder (68’Danny van den Bout), Richard Zwakhals, Eelke Kraaijeveld.