Hardinxveld speelt doelpuntloos gelijk bij Wilhelmina’26

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

5 december 2015 14:30

Ngoumout, J.

Hardinxveld heeft zaterdag in de voorlaatste competitiewedstrijd voor de winterstop niet het verschil kunnen maken in de uitwedstrijd tegen Wilhelmina’26. Met een straffe wind diagonaal over een moeilijk bespeelbaar veld in Wijk en Aalburg kwamen beide ploegen niet aan scoren toe. Door een gebrek aan scherpte om de weinige kansen voorin uit te spelen en sterk keeperswerk aan beide kanten bleef het met veel inzet bij een logische 0-0 uitslag.

Na amper een minuut leverde het eerste kopduel voor het doel van de thuisclub een hoofdwond op bij Eelke Kraaijeveld van Hardinxveld en Wilhelmina aanvoerder Marcel de Waal, maar konden allebei weer worden opgelapt om verder te spelen. Wilhelmina’26 leek wat beter met de lastige omstandigheden om te gaan maar kreeg tegen de Hardinxveld verdediging niet veel kans. Toen het echt gevaarlijk werd was het Christian Verschoor die voor het doel van Hardinxveld voor opruiming zorgde. Aan de andere kant lukte het Hardinxveld aanvoerder Vincent van Lopik niet om voor het doel een corner van Rick Lodder binnen te werken. Het dichtst bij een doelpunt kwam Richard Zwakhals maar zag zijn lob over Wilhelmina doelman Mitchell Kerkwijk tegen de paal stuiteren.
 In de tweede helft kwam de WSB Solutions formatie meer onder druk te staan van de opportunistischer spelende thuisclub. Hardinxveld doelman Karsten de Graaf hield met een onwaarschijnlijke redding op een inzet van dichtbij Wilhelmina van scoren af. Het lukte Hardinxveld niet om de bal in de ploeg te houden tegen de thuisclub die in de slotfase het tempo verder opvoerde. De onberekenbare ballen van de gastheren hoog voor het doel waren steeds een prooi voor de verdediging met daarachter als betrouwbare sluitpost Karsten de Graaf. Ook in de blessuretijd die de goed leidende scheidsrechter Ngoumout bijtrok bleef het duel spannend. In de allerlaatste minuut nam Eelke Kraaijeveld uit een vrije trap van zeker 25 meter het doel nog onder vuur, maar hield ook de Wilhelmina keeper met een uitstekende redding de nul vast. Daarmee bleef het bij een gezien het spelbeeld wel verdiende 0-0 eindstand en dat leverde beide ploegen voor hun inzet een punt op in de strijd om lijfsbehoud in de tweede klasse.

Na 12 wedstrijden bezet Hardinxveld nu de elfde plaats met 9 punten en Wilhelmina’26 staat op plaats twaalf met 8 punten, en daarmee zouden beide clubs aan het eind van de competitie een nacompetitieplaats bezetten.
Komende zaterdag 12 december staat de laatste speelronde voor de winterstop op het programma. Hardinxveld sluit dan de eerste competitiehelft af met de thuiswedstrijd tegen de winnaar van de eerste periode Altena. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Marc Vogel (88’Jos Laurs), Christian Verschoor, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok (60’Patrick Zwakhals), Rick Lodder, Richard Zwakhals, Eelke Kraaijveld.