Hardinxveld haalt uit met zevenklapper tegen SC Amstelwijck

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

28 november 2015 14:30

Piket, D.

Hardinxveld heeft zaterdag in de thuiswedstrijd tegen SC Amstelwijck fors uitgehaald met een zevenklapper. De ploeg van trainer Ferry van Dijk wachtte al vanaf de tweede speeldag op de tweede overwinning in de competitie. Dat feit kon eindelijk gevierd worden met maar liefst een 7-0 overwinning aan de eigen Sluisweg. Na een flitsende start van Hardinxveld liepen de irritaties bij SC Amstelwijck soms flink op. Met een afkoelingsperiode kort voor het einde van de eerste helft bracht de goed leidende scheidsrechter Piket de gemoederen bij de bezoekers weer wat tot bedaren.

Hardinxveld startte als nummer twaalf met vijf punten vol overtuiging tegen de nummer negen van de ranglijst met veertien punten. Na een paar minuten spelen was het uit de eerste de beste aanval al raak. Rick Lodder passeerde aan de achterlijn zijn tegenstander en zette door om er in een kluts voor het doel 1-0 van te maken. Er waren nog maar zes minuten gespeeld toen Hardinxveld voor de tweede maal toesloeg. Uit een vrije trap mikte Eelke Kraaijveld de bal via de binnenkant van de paal binnen: 2-0. Na ruim tien minuten spelen liepen de bezoekers door op Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf, die met een hoofdwond het slachtoffer werd. In de commotie die daarna ontstond kon Amstelwijcker van Groesen zijn handen niet thuis houden en moest met rood al vroeg naar de kleedkamer. Hardinxveld liet zich niet van de wijs brengen en liep met een man meer snel verder uit. Na een combinatie passeerde Eelke Kraaijeveld zijn man en schoof de 3-0 binnen. De volgende twee schietpogingen van Aron van Andel konden door de gasten nog worden geblokt. Maar na precies een half uur spelen was het opnieuw raak toen Eelke Kraaijeveld zijn tegenstander op het verkeerde been zette en net als eerder de 4-0 beheerst binnen schoot. De SC Amstelwijck reageerde de eigen frustraties verbaal steeds af bij de beslissingen van scheidsrechter Piket. De uitstekende leidsman besloot om die reden met nog vijf minuten te spelen in de eerste helft tot een afkoelingsperiode.  Het stoom afblazen bleek aardig geholpen te hebben, waardoor de wedstrijd in het tweede deel zonder al te veel strubbelingen uitgespeeld kon worden. In sportief opzicht was de wedstrijd toen ook allang beslist en Hardinxveld toonde zich ook na de onderbreking trefzeker. Met een bal in de diepte die Richard Zwakhals met een schot afrondde werd het 5-0 en even later was Richard met een kopbal uit een vrije trap ook de maker van de 6-0. Ook bij Hardinxveld vloeide de concentratie wat weg toen SC Amstelwijck de strijd al opgegeven had. Kort voor het einde was het wederom Eelke Kraaijeveld die zijn vierde treffer aantekende toen hij Amstelwijckkeeper Mehmet Tokul in twee instanties passeerde en daarmee de eindstand op 7-0 bepaalde.

Daarmee schudde Hardinxveld in ieder geval deze middag het etiket van moeilijk scorende ploeg genadeloos van zich af en klom met acht punten naar plaats tien op de ranglijst. Komende zaterdag 5 december gaat Hardinxveld in Wijk en Aalburg op bezoek bij Wilhelmina’26, dat met een punt minder een rechtstreekse concurrent is in de strijd om lijfsbehoud in de tweede klasse.

Opstelling:  Karsten de Graaf, Marc Vogel (75’Ricky den Haan). Christian Verschoor, Johan Kazen, Roy van’t Hoog, Aron van Andel, Nick van der Woude (55’Kaj Bakker), Vincent van Lopik (65’Mitch Bloodshoofd), Rick Lodder, Richard Zwakhals, Eelke Kraaijeveld.