Hardinxveld deelt de punten bij De Zwerver

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

31 oktober 2015 15:00

Molenaar, J.

De wedstrijd tussen Hardinxveld en De Zwerver die vooraf als een zespuntenduel kon worden bestempeld leverde beide ploegen een schamel punt op. Als nummer tien en elf van de ranglijst met allebei 4 punten was het belangrijk om in dit onderlinge duel afstand te nemen. Beide ploegen verkeerden niet in de vorm om dat ook werkelijk te doen. In de bij vlagen pittige strijd nam Hardinxveld op slag van rust de leiding door een fraaie treffer van Robin de Kok. Halverwege de wedstrijd tekende Wesley Kassels voor De Zwerver de gelijkmaker aan.  Gezien het wedstrijdverloop waren  beide kampen na afloop toch niet echt tevreden met de 1-1 puntendeling.

De thuisclub leek direct te kunnen profiteren van een misser in de Hardinxveldverdediging, maar gelukkig voor Hardinxveld stond het vizier van de Zwerver voor het doel van Karsten de Graaf nog niet op scherp. Uit de eerste aanval van Hardinxveld bediende Rick Lodder na een solo Sjoerd Ooms die uit de draai in handen van De Zwerver doelman Jordi Lingen schoot. Na ruim een half uur spelen was het De Zwerver dat een opgelegde kans liet liggen toen uit een combinatie Tom van der Linden voor open doel naast schoot. Namens Hardinxveld trok Danny van den Bout de zestien in maar stuitte op het lichaam van de uitkomende doelman. Maar Hardinxveld had wel succes in de blessuretijd van de eerste helft toen Robin de Kok met een fraaie schuiver tegendraads in de hoek de 0-1 aantekende. De Zwerver trainer Verveer meende dat verbaal te moeten afreageren op scheidsrechter Molenaar en kon voor zijn aanhoudend commentaar met rood net iets eerder dan de spelers de kleedkamer opzoeken.
Met de 0-1 voorsprong leek de WSB Solutions formatie met wat meer vertrouwen aan het tweede deel te beginnen. De Zwerver voerde de strijd met meer opportunisme op en kreeg ook kansen op de gelijkmaker bij een schot dat van richting werd veranderd en een scrimmage voor het doel van Hardinxveld. Daarna kreeg Hardinxveld de grootste mogelijkheid om de wedstrijd min of meer te beslissen door de voorsprong op te voeren. Rick Lodder stuurde Richard Zwakhals weg, maar die was niet zelfzuchtig genoeg om in kansrijke positie uit te halen en speelde de bal breed terug, waarmee de kans vrij voor het doel verkeken was. Het paste in het spelbeeld dat De Zwerver direct daarop wel toesloeg. Uit een aanval schoof de vrijstaande Wesley Kassels voor de thuisclub de 1-1 binnen. Met nog ruim 20 minuten op de klok werd de strijd grimmiger en werd ontsierd met overtredingen over en weer. Doelpuntenmaker Robin de Kok van Hardinxveld werd een paar minuten voor tijd het slachtoffer van de optelsom toen de scheidsrechter hem met rood wegstuurde. Hardinxveld kwam daarna goed weg doordat De Zwerver in de slotfase nog over en naast het doel schoot. Dat de onvermoeibare Danny van den Bout in de slotminuut nog op avontuur ging en een rake aanslag te verduren kreeg, waarbij de dader van De Zwerver met geel werd bestraft was onbegrijpelijk gezien het eerdere gebeuren met Robin de Kok. Maar toch was dit wel het laatste wapenfeit van een wedstrijd die al veel weg had van een degradatieduel. Met de 1-1 sprokkelden Hardinxveld en De Zwerver een punt en voeren nu beide met 5 punten de onderste vijf ploegen aan, terwijl het gat naar de veiliger middenmoot groeide tot maar liefst zeven punten.
Komende zaterdag staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen de nummer vijf van de ranglijst Alblasserdam op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Elroy Boon, Johan Kazen, Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Eelke Kraaijeveld (70’Nick van der Woude), Danny van den Bout, Rick Lodder (82’Gerco Blokland), Robin de Kok, Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms (85’Marc Vogel).