SSW 3 (zon) - Hardinxveld 2 (zon)

SSW 3 (zon)

Hardinxveld 2 (zon)

Marco Timmer (kopbal)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 618

25 oktober 2015 11:00

Ook SSW3 simpel langs Hardinxveld2

Dordrecht – SSW3 heeft zondagmiddag door minder fouten te maken  de derde wedstrijd gewonnen door de Elscobrigade af te straffen op de persoonlijke fouten van de Hardinxvelders. Aan de Zeehavenlaan werd het maar liefst 3-1 verloren, van een ploeg die wat geduldiger was, en dat in de laatste 15 minuten.

Hardinxveld2 gaat aanvallen, had trainer Stefan Klop vooraf gezegd. Dat kwam uit. Van het begin koos de nummer voorlaatst voor het offensief en kreeg meteen kans op kans, mogelijkheid op mogelijkheid

Het was bijna een wonder dat de Dordtse defensie het eerste halfuur niet geslecht was, en dat ook nog tot 75ste  minuut volhield.

Oogstrelend verzorgd voetbal

Hardinxved2 speelde oogstrelend verzorgd voetbal, zette druk waar nodig en speelde steeds de vrijeman aan en penetreerde tot de achterlijn, die goal moest gewoon een keer vallen. Gesterkt door het resultaat van vorige week, maar zeker ook dat vorige week de nul werd gehouden was voor de mannen van Stefan Klop dan ook aanleiding om deze wedstrijd tot een goed eindde te brengen, maar belangrijker men wilde de drie punten mee naar huis nemen.

800 megapixels

Tussen de 27ste en 40ste minuut was SSW3 dat van zich haar beste kant liet zien. De mogelijkheden die de Hardinxvelders kregen verbleekte bij de kansen die SSW3 zich zelf verschafte. Het is in die fase dat keeper Roy Vink een scherpte etaleerde die mening  800 megapixel fototoestel doet verbleken. Hij pakte alles en hield zich staande van schoten vanaf de rand van zijn keepers gebied. In die periode hield hij zijn ploeg overeind.

Robert Paul Berkelaar die ook weer eens acte de préséance gaf, en niet zijn hobby elders vervulde was er mede debet aan dat de Hardinxvelders al niet op voorsprong stonden bij de rust. Hij liep te sleuren van voor naar achter en weer terug, maar het ontbrak hem aan trainingsarbeid, en dat brak hem op. Hardinxveld2 perst er nog een mini offensiefje uit, zo vlak voor rust. De strijd heeft veel kracht gekost en men was blij met het fluitsignaal dat de rust inluidde.

Rust

De tweede helft beginnen de Hardinxvelders als of er net is afgetrapt voor de wedstrijd, vol strijd richting het doel van de tegenstander. Met wat verse krachten, Michael de Boon en Asra van Bennekum moet er wat op de knieën worden gebracht. SSW3 lijkt te wankelen, het tempo wordt nog eens opgeschroefd. Hardinxveld2 wisselt weer, Joey van Hoek komt weer terug voor de moegestreden Robert Paul Berkelaar.

Marco Timmer lost één van zijn befaamde langeafstand schoten, komt uiteindelijk in de handen bij de keeper van SSW3. Een ruime voorzet van Jaap van der Graaf land bij Joey van der Graaf, en schiet ook op doel, maar net rakelings langs de verkeerde  kant van de paal. In twee die passes ligt de bal weer in de zestien bij keeper Roy Vink.

Hardinxveld2 bouwt op met z’n allen, zoals het dat afgelopen zondag ook deed tegen Dubbeldam9. De bal gaat vanuit de verdediging  rond  via Michel Koppelaar, Asra van Bennekum naar Marco Timmer die wordt strak ingespeeld en passend direct door op Patrick van der Vliet, die verliest het contact met de bal en de verdediging is gezien met twee balcontacten gaat de bal via via de goal van de dan al balende Roy Vink in. 1-0

Een vleugje alles-of-niet

Een vleugje alles-of-niets, met de spitsen dichtbij elkaar en Jaap van der Graaf spelend op de flank, Léon Klop veel vaker tot de achterlijn. Hardinxveld2 verdiend een corner, deze wordt voor geslingerd en Marco Timmer kopt snoeihard de 1-1 binnen.

Of het dan nog niet genoeg is worden weer fouten gemaakt bij het inpassen naar de voorwaartsen en de bal komt met de zelfde gang terug de zestien in, niet de adequaat weg werken leidt de 2-1 in.

Hardixnveld2 zoekt nog met vereende krachten naar de gelijkmaker, maar in plaats van 2-2 wordt het in de voorlaatste minuut 3-1.

Nonchalance

Dat het juist in het laatste deel van de tweede helft er wat nonchalance in het spel van Hardinxvelders te bespeuren was, was ook de aanleiding van het niet winnen van deze partij. Af en toe was de Elscobrigade wat dreigend. Toch vielen de treffers opnieuw in het voordeel van de tegenstander.

Opstelling: Roy Vink (aanvoerder). Michael de Boon, Michel Koppelaar, Patrick van der Vliet, Marco Timmer, Asra van Bennekum, Jaap van der Graaf, Léon Klop, Stefan Klop, Joey van Hoek, Joey van der Graaf,  Robert Paul Berkelaar, Jan Bakker,

Grensrechter: Joop Kuipers                     Kijk voor meer nieuws op www.hardinxveld2.nl