A1 doet eerste competitiewedstrijd goede zaken!

Hardinxveld JO19-1

FC Engelen A1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse G

12 september 2015 14:30

Mathon, A.P.P.M.

A1 doet eerste competitiewedstrijd goede zaken met klinkende overwinning op FC Engelen!

A1 speelt vandaag thuis tegen FC Engelen. Vorige week werd de eerste competitiewedstrijd op het laatste moment afgelast vanwege de overvloedige regen (tijd voor kunstgras!, al gaat er niets boven de geur van vers gras en modder). Deze week kan de ploeg zich eindelijk meten met op papier een sterke ploeg gezien de historie van deze lichting. Het is een lekkere september-zaterdag, genoeg publiek en een groene grasmat.

De wedstrijd is koud begonnen of het staat al 1-0 voor de thuisploeg. Mike met een prima pass op Rob die met een knap schot in de verre hoek de ploeg op voorsprong zet. Dat is lekker beginnen! Even later opnieuw een kans voor Hardinxveld, maar het is te mooi om waar te zijn. FC Engelen wordt daarna ook even gevaarlijk, maar kan dit niet verzilveren. In de 11e minuut opnieuw Hardinxveld in de aanval. Michael speelt zich goed vrij, bedient Rob op maat die beheerst intikt: 2-0. Even later weer Hardinxveld dat gevaarlijk wordt. Rob geeft voor op Frank die, na een schijnbeweging om de toeschouwers in verwarring te brengen, de 3-0 op het scorebord doet verschijnen. Binnen het kwartier op 3-0, daar had niemand op gerekend. Dan breekt een fase aan waarin Hardinxveld achterover gaat leunen en de frustratie in de ploeg van de tegenstander sluipt. Een fase met veel overtredingen en Hardinxveld dat slordig gaat spelen. Na een half uur spelen krijgt Hardinxveld een uitstekende kans, maar Robin en Danny lopen elkaar in de weg. Dan een verwarrende situatie voor het Hardinxvelds doel. De scheidsrechter geeft een vrije trap voor het overtreden van de 6’'-regel (jaja, die bestaat). Om de een of andere reden moet de vrije trap worden overgenomen en na een hoop gegrabbel staat het 3-1. Tja, het hoofd koel houden is het devies. Hardinxveld stopt deze fase vooral energie in het commentaar geven op de scheidsrechter en hangt de 3-2 in de lucht. In de 38e minuut een vervelende tackle van achteren op Danny. De scheidsrechter is resoluut en stuurt de speler van FC Engelen terecht met direct rood van het veld. Vlak voor rust moet Danny zich laten wisselen en Jesper komt er in. In de extra tijd weet Aron Michael nog te vinden met een fraaie boogbal en die maakt beheerst af: 4-1.

De 2e helft geeft Hardinxveld niet meer uit handen. De ploeg is meerdere keren gevaarlijk. FC Engelen krijgt ook nog een paar spaarzame kansen na slordigheid in het Hardinxveldse spel. Pas na ruim een half uur spelen wordt de inzet beloond. Na een goed opgezette aanval weet Jesper te scoren: 5-1. In blessuretijd weet Hardinxveld er zelfs nog een doelpunt uit te slepen. Lex rondt de aanval af: 6-1.

Dit is wat we noemen een lekkere start van de competitie! Jammer van de 3 gele kaarten vanwege commentaar op de wedstrijdleiding. Compleet onnodig, deze energie kan beter gebruikt worden om elkaar aan te sporen tijdens de mindere fases. Hopelijk een goede les voor de rest van de competitie! Na het wisselende beeld tijdens de voorbereiding en bekerwedstrijden lijken de puzzelstukjes op z’n plaats te vallen. Volgende week spelen we thuis tegen BMC. Een voor Hardinxveld onbekende ploeg, tot nu toe 2 keer verloren. Maar dat zegt niet altijd wat.

Opstelling: Marc, Mike, Lars, Arie Jo (60’ Job), Robin, Rob, Aron, Lex, Danny (44’ Jesper), Michael (75’ Robin B.), Frank

Foto's van deze wedstrijd zijn te vinden op onderstaande link: