Hardinxveld kan geen vuist maken tegen Meerkerk

SV Meerkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

17 oktober 2015 14:30

Schenkels, J.P.A.A.

Hardinxveld heeft zaterdag aan de eigen Sluisweg geen vuist kunnen maken tegen middenmoter Meerkerk. Na een aardig begin werd de ploeg van trainer Ferry van Dijk halverwege de eerste helft in een tijdsbestek van 5 minuten op een 0-2 achterstand gezet door de bezoekers. Meerkerk consolideerde die voorsprong met gemak tegen Hardinxveld dat er daarna niet in slaagde om nog echt gevaarlijk te worden.

Hardinxveld moest voor dit duel opnieuw wijzigingen aanbrengen in de verdediging omdat na de blessure van Vincent van Lopik ook Roy van’t Hoog niet inzetbaar was, Christian Verschoor werkverplichtingen had en doelman Sjoerd de Groot begon aan zijn schorsing van vier wedstrijden. Toch nam Hardinxveld wel het initiatief aan de eigen Sluisweg. Op een doorkopbal van Richard Zwakhals kon Meerkerkdoelman Klaas Jan van Zessen de bal net wegplukken voor de schoen van Robin de Kok. Bij de volgende steekpass op Danny van den Bout was het opnieuw de Meerkerkdoelman die redding bracht op het schot in de korte hoek. Daarmee had Hardinxveld het kruit al snel verschoten en kwam meer onder druk te staan. Uit een hoekschop bracht Marc Vogel eerst nog redding op de Hardinxveldse doellijn maar in de rebound was het Thomas Mulders die in een overvol doelgebied wel raak schoot voor Meerkerk. Hardinxveld probeerde een paar minuten later op te schuiven maar een steekpass op Floren Streefkerk was op maat, om alleen voor doelman Karsten de Graaf op te duiken, die kansloos was op de schuiver. Zo werd Hardinxveld na amper 25 minuten spelen al op een 0-2 achterstand gezet door de gasten. Het lukte Hardinxveld niet om in het vervolg van de eerste helft nog gevaarlijk te worden tegen het goed georganiseerde Meerkerk.
De WSB Solutions ploeg probeerde na te pauze de aansluiting te vinden met meer aanvallend spel. Uit een voorzet kopte jeugdspeler Aron van Andel die een prima partij speelde, de bal richting kruising, waarop de Meerkerkdoelman stijlvol redding bracht. Hardinxveld speelde te slordig om verder doelrijpe kansen te creëren en moest oppassen voor de counters van Meerkerk. Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf kwam nog op tijd uit zijn doel om de doorkomende Floren Streefkerk en Patrick Vuurens van een hogere Meerkerkse score af te houden. En verder dan een harde schuiver van Danny van den Bout dat de Meerkerkdoelman met de voet stopte reikte het Hardinxveldoffensief niet.
Bij het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Schenkels was met 0-2 de verdiende buit voor Meerkerk binnen. Voor Hardinxveld betekende dit de derde nederlaag op rij.
Komende zaterdag 24 oktober staat een inhaalprogramma gepland en Hardinxveld moet zich dan zien te herstellen in een lastige uitwedstrijd bij Tricht, dat flink op schot is met respectievelijk een 5-0 en een 5-1 overwinning in de laatste wedstrijden.

Opstelling:  Karsten de Graaf, Elroy Boon, Patrick Zwakhals, Johan Kazen, Marc Vogel (66’Rick Lodder), Eelke Kraaijeveld, Aron van Andel, Danny van den Bout, Nick van der Woude (52’Sjoerd Ooms), Richard Zwakhals, Robin de Kok (82’Adi Jogic).