Hardinxveld blijft puntloos tegen de koplopers

GJS 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

10 oktober 2015 15:00

Dijk, M.P. van

Hardinxveld heeft aan de twee achtereenvolgende wedstrijden tegen de koplopers van de competitie geen punten overgehouden. Na het verlies van een week eerder tegen Almkerk leverde ook het bezoek aan de andere medekoploper GJS geen positief resultaat op. De ploeg van trainer Ferry van Dijk speelde een ongelukkige wedstrijd en raakte voor de pauze met 2-0 achterop en zag doelman Sjoerd de Groot nog voor de pauze weggestuurd worden.

Thuisclub GJS nam het initiatief in de wedstrijd, maar toch was Hardinxveld als eerste gevaarlijk met een afstandsschot van Nick van der Woude. GJS zocht sneller de diepte tegen het combinatiespel van Hardinxveld en stichtte met hoge ballen gevaar voor het doel van Hardinxveld. Hardinxveld verzuimde om de score te openen toen na een korte combinatie Sjoerd Ooms vrij voor het doel naast schoot. Ook uit een hoekschop schoot Roy van’t Hoog de bal bij de eerste paal hoog over het GJS doel. Na een klein half uur spelen sloeg GJS wel toe uit een vrije trap die iedereen liet lopen. Van grote afstand plofte de bal van Sander Dekkers in de verre hoek van het Hardinxveld doel: 1-0. Direct daarop profiteerde GJS niet van een misgreep van doelman Sjoerd de Groot op een hoge bal. Hardinxveld claimde aan de andere kant een penalty maar scheiderechter van Dijk zag er binnen de zestien niet meer in dan een aangeschoten handsbal. Na nog een schuiver van Danny van den Bout buiten de paal sloeg GJS opnieuw toe. Uit een verre inworp voor het doel bereikte de bal Sjors Hendriks die ogenschijnlijk houdbaar de 2-0 binnen kopte. Kort voor de pauze raakte de geïrriteerde Hardinxveld doelman Sjoerd de Groot bij een uittrap de hinderende Sjors Hendriks en kon met rood vertrekken. Reservedoelman Karsten de Graaf nam zijn plaats in ten koste van Eelke Kraaijeveld als veldspeler maar hoefde niet direct op te treden omdat GJS de indirecte vrije trap tot tweemaal toe in de muur knalde.
Met een 2-0 achterstand en tien man werd de tweede helft voor de WSB Solutions formatie een hels karwei. Dankzij sterk verdedigingswerk onder aanvoering van Christian Verschoor en een excellent optreden van invaller doelman Karsten de Graaf liep Hardinxveld geen verdere achterstand op. Binnen vijf minuten in de tweede helft ging de bal op de stip toen Patrick Zwakhals net binnen de zestien voor Sjors Hendriks de doorgang naar het Hardinxvelddoel dicht gooide. Doelman Karsten de Graaf stopte niet alleen de penalty van Louis Damen maar blokte ook nog eens de rebound. Ondanks de man minder kwam Hardinxveld niet onder echte druk te staan maar reikte zelf ook niet verder dan de zestien meter. Bij twee schietpogingen vond GJS opnieuw doelman Karsten de Graaf op hun weg. Met nog ruim tien minuten te spelen zette Hardinxveldverdediger Roy van’t Hoog nog maar eens aan maar werd door de te laat inkomende Sjors Hendriks vol op de enkels geraakt. Door de blessure die dat opleverde en de drie wissels die al waren verbruikt moest Hardinxveld de slotfase met negen man uitspelen. Daarmee viel de wedstrijd helemaal in het slot en boekte het degelijk spelende GJS een 2-0 overwinning op Hardinxveld dat met een tweede nederlaag op rij tegen een koploper ook nog eens gehavend uit de strijd kwam.

Komende zaterdag staat voor Hardinxveld als nummer tien de thuiswedstrijd tegen de nummer zes van de ranglijst Meerkerk op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Patrick Zwakhals, Johan Kazen, Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Eelke Kraaijeveld (41’Karsten de Graaf), Danny van den Bout (70’Elroy Boon), Robin de Kok (52’Marc Vogel), Nick van der Woude, Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms.