Hardinxveld geeft vroege voorsprong in Leerdam uit handen

Leerdam Sp.'55 1

...

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

26 september 2015 14:30

Roeland, I.

De uitwedstrijd van Hardinxveld zaterdag bij Leerdam Sport’55 heeft beide teams een punt opgeleverd. De uiteindelijke 1-1 was wel een resultaat dat de verhoudingen over de hele wedstrijd aardig weerspiegelde. Toch zat er voor de ploeg van trainer Ferry van Dijk meer in gezien de snelle openingstreffer en de mogelijkheden die Hardinxveld in het vervolg van de eerste helft en ook in de slotfase nog kreeg.

Met drie punten uit de eerste twee wedstrijden begon Hardinxveld, ondanks de blessures van Johan Kazen, Vincent van Lopik, Rick Lodder, Danny den Haan en de afwezigheid van Mark Vogel, vol overtuiging aan het duel tegen het nog puntloze Leerdam Sport’55. De thuisclub werd direct onder druk gezet en na amper minuut spelen leverde het openingsoffensief al de 0-1 op. Net buiten de zestien zette Sjoerd Ooms zijn tegenstander op het verkeerde been en lepelde met links de bal over de doelman precies onder de lat binnen. Hardinxveld creëerde een aantal kansen om snel verder uit te lopen. Een boogbal van Robin de Kok wist de Leerdam Sport doelman nog net te beroeren en bij de tweede paal kopte Benjamin van der Graaf een voorzet van Richard Zwakhals rakelings over de lat. Na het overrompelende begin zakte Hardinxveld wat in en kreeg ook Leerdam Sport mogelijkheden. Een kopbal van Ray Kant en een schuiver van voormalig Hardinxvelder Marek Verweij werden door doelman Sjoerd de Groot knap gepareerd. Op slag van rust redde ook de Leerdam Sport doelman een hard schot van Richard Zwakhals na een flitsende combinatie.

De WSB Solutions formatie werd in het tweede deel door de thuisclub teruggedrongen op de eigen helft. De sportieve strijd kostte veel kracht en met Nick van der Woude, Adi Jogic en Kaj Bakker als wisselspelers leek Hardinxveld een tweede adem te vinden. Toch kwam Leerdam Sport’55 een kwartier voor het eind langszij na een buitenspelgeval. Ondanks het vlagsignaal en de Hardinxveldse protesten kreeg de treffer van invaller Eloys Tapirama wel de goedkeuring van scheidsrechter Roeland en stond het 1-1.
Hardinxveld herstelde zich van deze tegenslag en trok de slotfase opnieuw naar zich toe. Met een afstandsschot raakte Kaj Bakker de lat en uit een voorzet van Sjoerd Ooms schoot Adi Jogic voor open doel over. Bij de laatste schermutselingen voor het doel van de thuisclub bleef een opzwieper die Eelke Kraaijeveld incasseerde binnen de zestien onbestraft. Daarmee bleef het bij een 1-1 gelijkspel en kon Hardinxveld het vierde punt en Leerdam Sport’55 het eerste punt bijschrijven.
Komende zaterdag 3 oktober staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen medekoploper Almkerk op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Elroy Boon (72’Kaj Bakker), Patrick Zwakhals, Christian Verschoor, Roy van’t Hoog, Eelke Kraaijeveld, Richard Zwakhals, Danny van den Bout, Robin de Kok (60’Nick van der Woude), Benjamin van der Graaf (70’Adi Jogic) , Sjoerd Ooms.