Hardinxveld 2 (zon) - Terheijden 6 (zon)

Hardinxveld 2 (zon)

Terheijden 6 (zon)

Marcel Prins (achter standbeen)
Marcel Prins (schot)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 618

27 september 2015 10:00

André Hoogwerf

Hardinxveld2 (zon) speelt frustraties van zich af, maar vergeet te winnen

27-09-2015

Na vorige week te zijn afgedroogd, speelde Hardinxveld2 nu Terheijden6 deels van de mat.

Het 2de elftal heeft zondag, heeft na de nederlaag tegen Irene’58 eindelijk weer eens wedstrijd op fanatisme, en werken voor elkaar gespeeld. De Elscobrigade speelde de eerste helft Terheijden6 deels compleet van de mat, en toch stond het 0 – 1 met de rust.

De mannen van trainer Stefan Klop speelde soms oogstrelend voetbal, van een klasse die je zelden ziet. Maar wat belangrijker was, was de strijd die de ploeg aanging, het belabberde spel van de vorige twee wedstrijden was hiermee weggepoets. De in grote getale opgekomen bezoekers (supporters) (groupies) zagen een fel uit de startblokken voetballende ploeg, en zagen Jan Bakker verrassend starten in de basis. De volledige selectie was aanwezig op deze zonovergoten septemberdag, 18 man op papier maar ook de geblesseerde spelers waren van de partij. Vandaag is de officiële teamfoto 2015-2016 gemaakt, en daar wilde iedereen bij zijn. En worden Rob en Aad van Buuren bedankt voor het opnieuw beschikbaar stellen van een nieuw tenue

Ook Terheijden6 speelde verzorgd voetbal, en dat kwam de strijd ten goede, de supporters zagen de wedstrijd heen en weer golven, dan weer Hardinxveld2 voor het vijandelijke doel, dan weer de bezoekers voor de goal van Marnix van Bennekum. En net als je denkt nu valt de goal voor de Elscobrigade, wordt een wel heel erg opgelegde kans niet benut en uit de tegenaanval, wordt de bal met drie passes van Terheijden6 richting de zestien van de Hardinxvelders geplaats, en daar wordt verdediger Marco Timmer pijnlijk door de benen gespeeld, de aanval wordt nog in eerste instantie afgewend, maar een slimme middenvelder van Terheijden6 vangt de bal net buiten het strafschopgebied op en haalt de trekker over, 0 -1.

Met vier, vijf opgelegde kansen had er gewoon 5 – 0 op het scorebord moeten staan. Het publiek zag een levendige wedstrijd, maar de duiventil, Hardinxveld2 was met de vele wisselbeurten voor de bezoekers een niet te volgen strategie, een programmaboekje had hier meer informatie over kunnen geven. Johan van Santen die aangaf de eerste helft genoeg was, strooide met goede passes en steeds goed druk zette, kwam na rust niet meer terug, hij was allang blij dat zijn directe tegenstander niet de helft jonger was dan hij zelf.

Na de rust

De Sluiswegbewoners zette nog een tandje bij, met verse krachten Roy Vink en Michel Koppelaar werden de duimschroeven aangedraaid, en zo ook de tackles snediger. Uit een goed opgezette aanval over diverse linies kwam de bal van de voet van Joey van Hoek, die diagonaal over de hele bij Marco Timmer weet te vinden, die in ééntijd de bal voorgeeft waar Marcel Prins alle tijd krijgt om het vonnis te voltrekken.  1 – 1.

Dan krijgen we het kwartiertje van Marco Timmer, als er iemand was die in de tweede helft de wedstrijd in het slot had kunnen gooien was het Marco wel, Hij liep te sleuren over het veld, zag dat er wat te halen viel tegen deze tegenstander. Twee keer toe vrij voor de keeper gezet, een keer zelf zich de vrijheid gegeven om te scoren, en oog in met de keeper van Terheijden6 was ook deze inzet prooi voor de Brabander. Marco speelde een puike wedstrijd, het enige wat je hem kunt verwijten dat hij deze wedstrijd niet heeft gescoord. Toch was hij het die Marcel Prins weer in staat stelde de 2de voor de Hardinxvelders te laten maken. 2 - 1

Terheijden6 gaf zich nog niet (direct) gewonnen en werd ook een paar keer gevaarlijk, sluitpost van Bennekum stond zijn mannetje wist met katachtige reddingen de Bredanaars te frustreren. Een derde Hardinxveldse-treffer zat er steeds wel in, met crosspasses van Joey van der Graaf, en Joey van Hoek werden de opkomende Patrick van der Vliet en Riccardo Aanen gezocht, hun voorzetten zorgde voor veel onrust in de defensie van Terheijden6, maar bleven wel op de been.

De middenvelders van Terheijde6 konden het snelle positiespel van de Elscobrigade amper aan, Joey van Hoek was voor de defensie van de Brabanders om tureluurs van te worden, Jaap van der Graaf, en Peter Hobbel stonden verdedigend goed, Roy Vink liep te sleuren van voor naar achter. Stefan Klop speelde soms wat slordig maar wel met een flinke dosis passie en inzet. Zijn broer deed ook mee.

De ploeg speelde met zelfvertrouwen en vermaakte het thuispubliek met aardig voetbal. Nu kwam het er op aan om rustig te blijven en voetballen zoals in de eerste helft tentoongespreid. De 2-1 voorsprong moest worden verdedigd, maar wat deed Hardinxveld2 zich te kort. Een te gemakkelijk verloren bal op de helft van de tegenstander lag in geen tijd in een druk zestienmetergebied van de thuisploeg, met een uiteindelijk een soort van wanhoopschot snelt de bal richt het doel van Marnix van Bennekum, die uitglijd en zich duidelijk pijnlijk heeft geblesseerd rolt de bal langs zijn uitgestoken arm het doel in. 2- 2. Terheijden6 kreeg nog een dot van een mogelijkheid om via een vrijetrap, gegeven door scheidrechter André Hoogwerf, de vrijetrap werd van rechts op het doel geschoten, gelukkig raakte niemand de bal en rolde deze langs voor de Hardinxvelder aan goede kant van de paal het veld uit. Laatste wapenfeit van de Hardinxvelders kwam van Jaap van der Graaf die met een mislukte voorzet bijna de keeper van terheijden6 verraste.

Opstelling: Marnix van Bennekum, Léon Klop, Peter Hobbel, Michel Koppelaar, Johan van Santen, Patrick van der Vliet, Roy Vink (Aanvoerder), Joey van Hoek, Richard van Dijk, Joey van der Graaf, Marco Timmer, Stefan Klop, Jaap van der Graaf, Marcel Prins, Riccardo Aanen, Jan Bakker

Scheidsrechter: André Hoogwerf
Grensrechter: Joop Kuipers