Op een mooie september dag in 2015

Ed Barelds

Op een mooie september dag in 2015

13 september 2015

Spelers, supporters en trainers van Hardinxveld 2 spraken na afloop van de nederlaag vooral over het niveau, met name inzet en strijd was het gesprek dat na de wedstrijd losbarste.

Furieus

De thuisploeg ging direct na het eerste fluitsignaal scherper, attenter en slimmer van start dan mannen uit Brabant. Furieus waren ze en dat bleven ze tot 3de kwart van de eerste helft. De aanloop naar de  eerste wedstrijd van seizoen 2015-2016, bleek vlekkeloos te zijn verlopen, op slet één doelpunt werd de volgende ronde van de Bekercompetitie niet gehaald, maar wel gebaald. Aan de opkomst van het aantal spelers voor deze wedstrijd was geen gebrek, zo ook bij de tegenstander iedereen leek er zin in te hebben. De Elscobrigade kwam wat gelukkig op voorsprong, een voorzet van Patrick van der Vliet, vanaf links kon nog net gepareerd worden door de keeper van Beek Vooruit 12, maar zijn verdediger werkte de bal over de achterlijn, en volgende goed leidende scheidsrechter Ed Barelds was dat met de handen, dus penalty. Marcel Prins schiet koel en beheerst binnen, als of dat bij elke gegeven kans doet.

Het weer was beter dan het spel

Lang kon de thuisploeg niet genieten van de voorsprong, net als in de voorgaande bekerwedstrijden was ook nu weer een persoonlijke fout, geharrewar op het middenveld was er de oorzaak van de Beek Vooruit12 wel heel gemakkelijk op 1-1  kwam

Hardinxveld2 kreeg ogenschijnlijk grip op de wedstrijd maar dat bleek schone schijn. Beek Vooruit12, de naam zegt het, schakelde een tandje bij. De snelle en handige linksbuiten kreeg steeds meer ruimte ven een Hardinxveld2 dat struikelde over zichzelf. Dat de 1-2 viel, daar kon je op wachten. Hardinxveld2 probeerde de draad nog op te pakken even was er een moment van druk te zetten, wat uitmondde in een prachtige goal Marco Timmer, een in één tijd genomen bal op de pantoffel net over de middenlijn liet hij de bal vetrekken richting het vijandelijke doel. 2-2. Door die goal kreeg het aanvalsspel van de Hardinxvelders nog even een stimulans, maar door de bal te vaak naar spelers te schuiven met een heel andere kleur shirt, dat koste veel kracht om die bal weer terug te veroveren, Beek Vooruit12 speelde het beter uit in de zone.  Met snel “één keer raken voetbal” van de gasten, waren de verdedigers, maar zeker ook de aanvallers van Hardinxveld2 debet aan het kwaliteitsverschil. Vlak voor de rust, de goal die misschien het hardst werd ingeschoten, door met een uiterste poging de bal nog te verdedigen voor de aanstormende rechter spits van Beek Vooruit12 schoot Léon Klop de bal knoerthard in zijn eigendoel. 2-3. Ruststand.

Na rust

In de kleedkamer werd een handvol bankzitters aangesproken door trainer Stefan Klop om zich op te maken voor de tweede helft, dat er bij de wissels veel lucht was uitgelopen was ze aan te zien. De aanvoerdersband ging weer als vanouds om de arm van Roy Vink, Michael de Boon gelegenheidsaanvoerder vond de band om zijn arm wel staan, hij vond het hem zelf wel afkleden.

De Elscobrigade, dat vandaag in een nieuw tenue aan de competitie begon, kon de ambitie niet waarmaken.  Met de nieuwe bezetting na rust op diverse posities zou de opbouw beter verzorgd moeten zijn, maar ook nu leek Beek Vooruit12 meer oog voor elkaar te hebben en speelde zich steeds vrij tussen de linies die de Hardinxvelders veel te groot lieten. Met een wat ongelukkige verdedigende actie van één van de laatste verdedigers van Hardinxveld2 was het voor de Brandanders een koud kunstje om de 2-4 te laten aantekenen. Vanaf de aftrap een mooie opgezette aanval, via Joey van Hoek, Richard van Dijk en Robert Paul Berkelaar kwam de bal in de voeten van Marcel prins, die vrij als god in Franrijk de bal in de touwen kon jassen, maar dat niet deed. Hij schoot voorlangs. Dit had de ommekeer in de wedstrijd kunnen zijn, ware het niet dat in de eerste de beste aanval van Beek Vooruit12 de bal een beetje schlemielig onder Marnix van Bennekum doorging. en alsnog een rollertje naar het doel maakte 2-5.

Aanvoerder Roy Vink altijd buffelend over het veld, maar nu nog iets teveel last van de avond ervoor, werkte hard, maar ook hij kon het tijd niet keren. Dat Hardinxveld2 uiteindelijk toch nog een goal maakte begon juist bij hem, hij speelt de bal op Stefan Klop die de bal diagonaal naar de weer ingevallen Marco Timmer stuurt, Timmer kapt zich vrij en heeft uitzocht op de goal van Beek Vooruit12 en schiet dan uit eindelijk vrij de 3de van de Hardinxvelders binnen. Met nog wat schoten op het doel probeert Harinxveld2 nog aan een doelpunt te komen, maar als dan Marcel Prins voor de tweede maal helemaal vrij voor keeper komt en ook deze mist, dan gaan de waxinelichtjes langzaam uit bij de spelers van Hardinxveld2. Uiteindelijk wint Beek Vooruit12 met 3-7

Volgende week speelt Hardinxveld2 uit tegen Irene’58 3 om 12.00 uur in Den Hout, Molenakker 9.

Opstelling: Marnix van Bennekum, Léon Klop, Peter Hobbel, Michael de Boon, Patrick van der Vliet, Johan van santen, Richard van Dijk, Joey van Hoek, Stefan Klop, Jaap van der Graaf, Rikkie van Weelden, Marcel Prins, Robert Paul Berkelaar, Joop Kuipers, Jan Bakker

Scheidrechter: Ed Barelds, Grensrechter: Joop Kuipers
Kijk op www.hardinxveld2.nl