Goed gevoetbald maar helaas geen punten

VVAC F1

Hardinxveld JO9-1

... (schot)
... (scrimmage)
Koen Alblas (schot)
... (solo)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

12 september 2015 8:30

Eindelijk was het zover. De eerste competitiewedstrijd, uit tegen VVAC F1.
Om 7.30 moesten we al aanwezig zijn. De slapers werden uit de ogen geveegd en we vetrokken naar "De Put". Iedereen leek goed geconcentreerd en was snel aangekleed. Na een korte uitleg over hoe we gingen voetballen konden we naar het veld. We begonnen met de volgende opstelling: Stan op doel, Kyan, Maurice en Kay in de verdediging. Voorin begonnen Koen, Jesse en Noud. David en Karsten begonnen wissel.

We begonnen goed en hadden veel balbezit. Het idee dat we meer naar voren gingen voetballen werkte. Echter hadden we ook te maken met een goede tegenstander. Vooral fysiek waren ze echt wat groter als ons. Het spel golfde op en neer maar echte kansen werden er niet gecreeërd.
Aan aantal keer probeerde Koen er op snelheid langs te glippen maar de grote tegenstanders waren minstens even snel. De druk van Hardinxveld werd wat groter en we kwamen wat vaker bij het doel van VVAC. We vergaten vandaag echter om te schieten. Veel te vaak wachtte we te lang of produceerde we een rollertje. We hielden ze echter onder druk en mede omdat de uitrappen van de keeper niet erg ver kwamen. Na tien minuten was daar voor het eerste VVAC da via een snelle counter voor het eerst bij ons doel was. Helaas voor Hardinxveld schoten zij wel direct met scherp. 1-0 achter.

Nog niets aan de hand. Het voetbal zag er goed uit maar nu nog uitdrukken in doelpunten.
Vol goede moed gingen we verder. Gelijk werd er veel druk gezet en ook Maurice, Karsten en Kay sloten vanuit achteruit veel aan. Meerdere corners volgden maar ook deze werden niet afgerond. Na 18 minuten kwam Maurice goed voor de man en speelde Koen in de diepte aan. Die haalde nu wel direct uit maar helaas had keeper een prachtige redding waardoor we met een 1-0 achterstand de rust in gingen.

Nadat de limonade was opgedronken en iedereen naar de WC was geweest legden de trainers nog wat dingen uit. We moesten voorla zo blijven voetballen maar vooral proberen iets eerder te spelen en vooral eerder te schieten. Vol enthousiasme gingen we weer naar het veld.

De tweede  helft begon waar we de eerste helft waren geëindigd. Vol overgave gingen we op zoek naar de gelijkmaker. Kay was heer en meester op de linkerflank en Noud bikkelde heerlijk op het midden. We kwamen weer vaak voorin maar waar VVAC de eerste helft bijna niet aan aanvallen toekwamen, kwamen ze er in de 2e helft veel vaker gevaarlijk uit. We moesten natuurlijk ook meer risico nemen om de gelijkmaker te kunnen maken. Een paar keer leken we er door te komen, vooral als Jesse zich goed had vrijgelopen maar we wisten hem telkens net niet te bereiken. Duidelijk iets wat we kunnen verbeteren.

Als je echter veel risico neemt en de tegenstander een paar grote snelle jongens heeft kan het natuurlijk ook een keer fout gaan. Nadat Stan eerst een paar mooie counters had kunnen afstoppen was het na 28 minuten een scrimmage voor het doel waar de aanvaller van VVAC z'n voetje net wat eerder tegen de bal kreeg als onze verdedigers 2-0.

We bleven goed voetballen maar moesten nu nog meer ruimte weggeven. Er waren nog een paar kansen voor David en Koen en ook een gevaarlijke corner van Jesse. Helaas gingen deze er niet in. 3 minuten voor tijd was daar eindelijk de aansluitingstreffer. Karsten zette goed door in het midden en speelde Koen op snelheid aan, die sneed naar binnen en schoot de bal via de tegenstander de goal in. 2-1 met nog 3 minuten te gaan. Met z'n allen naar voren om de minimaal verdiende gelijkmaker te maken. Er volgde nog een mooi schot van Jesse maar de keeper kon deze pakken. 1 minuut voor tijd brak VVAC uit en maakte de 3-1 en besliste daarmee de wedstrijd.
In de laatste minuut kregen we nog een hoekschop en Stan ging als een echte "Hansen" mee naar voren. De bal kwam goed bij de eerste paal en juist Stan dacht de bal binnen te tikken maar raakte helaas de paal. Daarna floot de scheidsrechter af.

Helaas 3-1 verloren van vooral een slimme en fysiek sterke tegenstander. Voetballend en ook qua mentaliteit waren de trainers erg tevreden en gaven de hele ploeg de verdiende complimenten.

Komende week kunnen we eerst woensdag proberen te winnen van Heerjansdam in de beker om daarna zaaterdag thuis te spelen tegen GJS.