Hardinxveld komt niet verder in de beker

Unitas 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 30

29 augustus 2015 17:00

Jong, J.A. de

Hardinxveld heeft zich in de bekerpoule met Arkel, SVW en Unitas zondag niet geplaatst voor de volgende knock-out ronde. De twee gelijke spelen tegen Arkel en SVW werden zaterdag gevolgd door een verliespartij van Hardinxveld tegen een sterk Unitas zondag.

In het midweekse programma speelde Hardinxveld uit bij SVW met 2-2 gelijk. Hardinxveld had in de stromende regen moeite om de bal in de ploeg te houden op het kletsnatte kunstgrasveld. Na de 1-0 voor de thuisclub scoorde Vincent van Lopik op slag van rust de gelijkmaker. In het tweede deel kreeg Hardinxveld wel meer controle over de wedstrijd maar nam SVW in de slotfase uit een vrije trap toch weer de leiding. In blessuretijd werd Benjamin van der Graaf in de diepte aangespeeld en die haalde raak uit voor de verdiende gelijkmaker.

De beslissing in de poule was al gevallen voor de laatste bekerwedstrijd die de ploeg van trainer Ferry van Dijk zaterdag speelde bij Unitas zondag. Evenals tegen SVW en Arkel bleek Unitas ook te sterk voor Hardinxveld. Bij balverlies van Hardinxveld schakelde Unitas razendsnel om en scoorde binnen een kwartier met een strakke kopbal 1-0. De pogingen van Hardinxveld met een kopbal van Eelke Kraaijeveld en een stiftje over het doel van Sjoerd Ooms hadden geen resultaat. Unitas liep wel makkelijk uit naar 3-0 door een strafschop en een rake combinatie kort voor de pauze. In het begin van deel twee verspeelde doelman Sjoerd de Groot de bal en profiteerde Unitas: 4-0.  Na de 5-0 kon Hardinxveld eindelijk iets terug doen uit een strafschop die Benjamin van der Graaf benutte: 5-1. In de slotfase viel er opnieuw een strafschop waar scheidsrechter de Jong niet kinderachtig mee was, maar die stopte Hardinxvelddoelman Sjoerd de Groot.
Uitgeschakeld voor de beker kan Hardinxveld zich nu volledig concentreren op de competitie die komende zaterdag van start gaat.
Het nieuwe seizoen is Hardinxveld voor de competitie ingedeeld met Alblasserdam, Almkerk, Altena, SC Amstelwijck, GJS, GRC-14, Leerdam Sport’55, sv Meerkerk, Nivo Sparta, Tricht, Unitas, Wilhelmina’26 en De Zwerver.
Komende zaterdag 5 september ontvangt Hardinxveld als eerste GRC-14 aan de Sluisweg. Aanvang: 14.30 uur.