Ruime eerste overwinning tegen een niet al te sterk Sliedrecht

Hardinxveld JO11-3

Sliedrecht E7

E-pupillen, E4, Groep 6 01

29 augustus 2015 9:00

Jasper Bommeljé

Zaterdag 29 augustus stond de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma van de E4. We hadden precies 1 week de tijd om de jongens klaar te stomen voor deze bekerwedstrijd tegen Sliedrecht E7. Helaas moest Diederick wegens ziekte afmelden, maar gelukkig bleef het daar bij en hadden we in ieder geval 1 wissel. De zon scheen, maar het was niet te warm. Het veld was nat, dus de bal gleed er lekker overheen. Prima voetbalweer.

De eerste helft startte we met Jeffrey op doel. Ashkan, Wessel en Aaron in de verdediging en Rick (aanvoerder), Salyman en Luuk in de aanval. De tegenstand was niet zo sterk, dus we waren veel in de aanval. Het veld was glad, dus er werd in het begin vaak geprobeerd om van afstand te schieten, maar in de eerste minuten van de wedstrijd belandde de bal alleen maar naast het doel. Toch begon Sliedrecht ook te voetballen en kwamen toch zo nu en dan richting ons doel. Gelukkig stonden Wessel, Ashkan en Aaron goed opgesteld en vingen de aanvallers van Sliedrecht goed op. Na wat afstand schoten was het dan toch uiteindelijk Luuk die de openingstreffer scoorde. De jongens waren door het dolle heen en vlogen elkaar om de nek. Helaas waren de jongens ook afgeleid en na de aftrap van Sliedrecht tikten ze de 1-1 binnen. Gelukkig bleven de spelers van Hardinxveld niet bij de pakken neer zitten en gingen meteen weer in de aanval. Het duurde niet lang of de 2-1 werd door Luuk binnen getikt. Salyman wist daarna de 3-1 binnen te tikken met een rollertje en toen kreeg iedereen meteen het gevoel dat het wel eens een mooie wedstrijd ging worden in ons voordeel. Luuk was niet te stoppen en maakte vervolgens de 4-1. Ik denk dat dit het moment was dat Hardinxveld toch weer even wat gas terug nam en de aanvallers van Sliedrecht wat meer ruimte gaven, want Sliedrecht kwam terug naar 4-2. Aan het einde van de eerste helft werd een schot van Luuk tegengehouden, maar de keeper kon de bal niet vasthouden en door goed doorlopen van Luuk kon hij de ruststand op 5-2 zetten. De verdediging heeft in de eerste helft goed weerstand geboden. Wessel was een solide laatste man waar de spelers van Sliedrecht niet makkelijk langs kwamen, maar ook Ashkan aan de rechter kant en Aaron aan de linker kant stonden hun mannetje en wisten de tegenstanders vanaf hun kant te stoppen en de bal goed via de zijkant naar voren te spelen.

Na de limonade en een heel kort praatje van de coaches gingen we weer vol energie naar het veld. De 2de helft mochten we aftrappen en Emad ging er volle bak in. Door zijn versnelling en het uitspelen van de tegenstander stond hij vrij snel voor het doel van Sliedrecht en maakte na een minuut of 2 in de 2de helft de 6-2. Ook nu had Sliedrecht meteen weer antwoord en scoorde de 6-3. Salyman was net als de rest van de jongens fris uit de kleedkamer gekomen en wist ook het net weer te raken. Luuk scoorde vervolgens nog 2 doelpunten en onze aanvoerder Rick wist uiteindelijk de eindstand op 10-3 te zetten. Jeffrey had het in de wedstrijd niet zo heel erg druk, maar stond goed te keepen met het nemen van de penalties na de wedstrijd. Hij wist toch nog een paar ballen goed te stoppen!

Er is een prima wedstrijd gespeeld door de mannen. Er werd goed overgespeeld, verdedigd en waren succesvol in de aanval. De tegenstand van Sliedrecht was niet heel sterk, maar we moeten ons weer goed voorbereiden voor de volgende wedstrijd. Volgende week spelen we onze 2de bekerwedstrijd en zullen we er weer keihard tegenaan gaan. Dan is Diederick er hopelijk ook weer bij en spelen we met een compleet team.