Hardinxveld wint oefenwedstrijden aan de Sluisweg

IFC 1

15 augustus 2015 14:30

J. Molenaar

Hardinxveld speelde in de tweede week van de voorbereiding op het komende voetbalseizoen 2015/2016 een tweetal oefenwedstrijden. Beide duels leverden de ploeg van trainer Ferry van Dijk een overwinning op aan de eigen Sluisweg.

In het midweekse programma werd derdeklasser Asperen verslagen. De eerste helft leverde maar weinig kansen op. Na de pauze toonde Hardinxveld meer krachtsverschil en trok de wedstrijd naar zich toe. Halverwege de tweede helft scoorde Benjamin van der Graaf met een fraai lobje over de doelman 1-0 en kort voor het einde bepaalde Nick van der Woude met een strakke uithaal de eindstand op 2-0.

Hardinxveld was vervolgens gastheer voor IFC zaterdag. Tegen de vierdeklasser uit Hendrik Ido Ambacht speelde Hardinxveld een matte eerste helft. Ook in de afwerking stond Hardinxveld niet op scherp. De bezoekers werden ook niet echt gevaarlijk maar haalden wel rendement uit een vrije trap van net buiten de zestien meter: 0-1. Na de rust toonde Hardinxveld meer beleving en benutte ook de kansen die dat opleverde. Uit een steekpass van Nick van der Woude omspeelde nieuwkomer Rick Lodder de doelman en schoof direct de gelijkmaker binnen. Met een splijtende demarrage gaf Roy van’t Hoog de IFC defensie het nakijken en bediende Sjoerd Ooms op maat voor het open doel: 2-1. Uit een pass van Sjoerd Ooms lobde Benjamin van der Graaf halverwege de tweede helft de 3-1 binnen. De uit de jeugd overgekomen Roy van’t Hoog bewees andermaal zijn klasse door van buiten de zestien meter snoeihard uit te halen voor de 4-1. Door een schot op de lat van Rick Lodder bleef het bij 4-1 in een wedstrijd waarin Hardinxveld pas in het tweede deel met overtuiging speelde.

De oefensessie wordt door Hardinxveld op dinsdag 18 augustus om 20.00 uur afgesloten met een thuiswedstrijd tegen A.S.W.H. 2.
Voor de districtsbeker is Hardinxveld ingedeeld in een echte derby poule met Arkel, SVW en Unitas zondag.

In dit programma speelt Hardinxveld komende zaterdag 22 augustus om 14.30 uur aan de eigen Sluisweg tegen Arkel. Vervolgens staan er twee uitwedstrijden op het programma. Op dinsdag 25 augustus is dat bij SVW en op zaterdag 29 augustus ook uit tegen Unitas zondag.
Op zaterdag 5 september wordt dan een begin gemaakt met de competitie.
Het nieuwe seizoen is Hardinxveld voor de competitie ingedeeld met Alblasserdam, Almkerk, Altena, SC Amstelwijck, GJS, GRC-14, Leerdam Sport’55, sv Meerkerk, Nivo Sparta, Tricht, Unitas, Wilhelmina’26 en De Zwerver.