Hardinxveld gestart met seizoenvoorbereiding

Alblasserdam 1

8 augustus 2015 14:30

De selectie van Hardinxveld is gestart met de voorbereiding op het komende voetbalseizoen 2015/2016. In de voorbereiding speelt Hardinxveld een viertal oefenwedstrijden en staat ook een bekerpoule op het programma.

Hardinxveld speelde zaterdag de eerste oefenwedstrijd uit bij Alblasserdam. Een tegenstander die ook in de competitie wordt ontmoet. Met formaties die door de vakanties nog lang niet compleet waren maakten beide teams er  toch een aantrekkelijke eerste voetbalmiddag van. Alblasserdam opende sterk en nam binnen 7 minuten al een 2-0 voorsprong. Hardinxveld had meer tijd nodig om in het ritme te komen. Dat leverde na ruim een half uur spelen de 2-1 op door Guando Haag. Voor de pauze liep Alblasserdam uit naar 3-1. In de tweede helft trok Hardinxveld het duel meer naar zich toe. Na een fraaie aanval tekende Benjamin van der Graaf 3-2 aan. Een schot van Sven Boogaard trof de paal waarna de thuisclub via een counter uitliep naar 4-2. In de slotfase trok Hardinxveld de stand alsnog gelijk via doelpunten van opnieuw Benjamin van der Graaf en Richard Zwakhals. De doelpuntrijke 4-4 gaf de verhoudingen van dit eerste oefentreffen uiteindelijk goed weer.

De tweede oefenwedstrijd speelt Hardinxveld a.s. dinsdagavond 11 augustus om 20.00 uur thuis tegen Asperen en vervolgens speelt Hardinxveld ook aan de eigen Sluisweg komende zaterdag 15 augustus om 14.30 uur een oefenwedstrijd tegen IFC zaterdag. De oefensessie wordt op dinsdag 18 augustus om 20.00 uur afgesloten met een thuiswedstrijd tegen A.S.W.H. 2.

Voor de districtsbeker is Hardinxveld ingedeeld in een echte derby poule met Arkel, SVW en Unitas zondag.
In dit programma speelt Hardinxveld op zaterdag 22 augustus om 14.30 uur thuis tegen Arkel.
Vervolgens staan er twee uitwedstrijden op het programma. Op dinsdagavond 25 augustus is dat bij SVW en op zaterdag 29 augustus tegen Unitas zondag.