Hardinxveld verliest openingsduel tegen GRC-14

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

5 september 2015 14:30

Kalmar, L.

Hardinxveld heeft zaterdag in het openingsduel van de competitie een nederlaag geleden tegen GRC-14. Beide ploegen hadden er duidelijk zin in maar lieten de kansen in het eerste deel van de wedstrijd liggen.  Een kwartier na de pauze sloegen de gasten aan de Sluisweg binnen een paar minuten tijd tweemaal toe. Na de 0-2 probeerde de ploeg van trainer Ferry van Dijk zich wel terug te knokken maar beloonde zich niet in de afronding voor het doel.

Na de oefenwedstrijden en het bekervoetbal startten Hardinxveld en GRC-14 gretig aan de ouverture van de competitie. De openingsgoal was na 20 minuten spelen dichtbij voor de bezoekers maar de inzet uit een hoekschop vloog boven Sjoerd de Groot via de onderkant van de lat uit het Hardinxveldse doel. Aan de andere kant werd een schot na een solo van Danny van den Bout voor het doel gekraakt. Uit een voorzet van GRC-14 schoot Samed Köksal de bal in de kruising maar toonde doelman Sjoerd de Groot een fantastische reflex. Na de rust werd in de WSB Solutions formatie de geblesseerd geraakte aanvoerder Vincent van Lopik vervangen door Mark Vogel. Een kwartier na de pauze toonden de gasten zich het meest effectief. De gevaarlijke Maba Jarbou profiteerde van een dekkingsfout en schoof vrij voor het doel de 0-1 binnen. Drie minuten later was het opnieuw raak toen diezelfde Maba Jarbou ontsnapte uit buitenspelpositie en op snelheid langs de uitkomende doelman Sjoerd de Groot glipte om er 0-2 van te maken. De overigens prima leidende jeugdige scheidsrechter Kalmar negeerde de Hardinxveldse protesten. Ondanks de 0-2 achterstand toonde Hardinxveld voldoende veerkracht om de Giessen Rijswijk Combinatie in het laatste deel onder druk te zetten. Roy van’t Hoog en Benjamin van der Graaf kwamen als meer aanvallende wissels in het veld voor Rick Lodder en Johan Kazen. Richard Zwakhals had de aansluitingstreffer op zijn schoen maar schoof de vrije bal naast en Benjamin van der Graaf kwam net tekort bij een voorzet langs het open doel. Een tackle op Sjoerd Ooms binnen de zestien leverde Hardinxveld geen penalty op. De vrije trap op de rand van de zestien eindigde vervolgens in een handsbal en toen ging de bal wel op de stip. Ook vanaf 11 meter lukte het Robin de Kok niet om GRC doelman Dennis Mijdam te verslaan. Daarna was het gedaan met het slotoffensief van Hardinxveld en nam GRC-14 de eerste drie punten mee van de Sluisweg.

Opstelling:  Sjoerd de Groot, Christian Verschoor, Patrick Zwakhals, Johan Kazen (71’Benjamin van der Graaf), Vincent van Lopik (45’Mark Vogel), Eelke Kraaijeveld, Rick Lodder (65’Roy van’t Hoog), Danny van den Bout, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Sjoerd Ooms.