Hardinxveld sluit eerste seizoenshelft af met ruime zege op Bergambacht

Bergambacht 1

3e klasse D

10 december 2022 14:30

S. Hermans

Sportpark Hofkamp
Sportlaantje 1
2861GJ
BERGAMBACHT
tel. 0182-352232

Guur, koud en mistig weer zaterdagmiddag in Bergambacht bij de wedstrijd tussen vv Bergambacht en Hardinxveld. Lichten aan en na het fluitsignaal van de scheidsrechter Hermans begonnen beiden teams aan de wedstrijd. Het begin was nog aftastend, maar na een minuut of 10, was het Bergambacht dat alle ruimte kreeg op het middenveld om van een meter of 25 te schieten op het doel van Hardinxveld. Keeper Koning was op z’n hoede en wist het schot te keren met een corner als gevolg. Die leverde verder geen gevaar op.
Hardinxveld had moeite op de ruimte te vinden op de helft van de thuisclub en pas na een minuut of 20 kwam men erdoor. Aldo Taglisacchi werd net niet bereikt voor het doel en de afvallende bal en schot op doel werd door de keeper van Bergambacht gepakt. Daarop volgend was het Johan Woltman, die z’n schot net over het doel zag vliegen.
Een inworp van Bergambacht op de laatste man, leidde de 0-1 in. De laatste man speelde te kort terug op z’n keeper en het was Aldo Taglisacchi die er als de kippen bij was om de bal te onderscheppen en de keeper uit te spelen en zo voor de 0-1 zorgde.
Met deze stand gingen beiden teams ook de kleedkamer in.

In de 2de helft zagen de toeschouwers een feller Hardinxveld, dat de thuisclub meteen onder druk ging zetten. Een voorzet van Collin de Kok, na een eerdere corner, werd door Vincent van Lopik keihard op de lat gekopt.
Hardinxveld bleef goed combineren en het was uiteindelijk via een bal van Lex de Gier, die Collin de Kok vrij in de 16 meter bereikte en die geheel vrij de bal onberispelijk achter de keeper van Bergambacht knalde. 0-2.
5 minuten later was het weer raak voor Hardinxveld.
Door wederom goed combinatiespel vanuit het middenveld, was het weer Collin de Kok die Aldo Taglisacchi bereikte voor het doel van Bergambacht.
Aldo z’n schot was te machtig voor de keeper van Bergambacht en de 3de goal stond op het scorebord voor Hardinxveld.
5 minuten later was het echter toch de thuisclub die scoorde 1-3. Balverlies van Jesper Buis aan de rechterkant, gaf Bergambacht de mogelijkheid tot de voorzet, die door de spits van Bergambacht keurig werd ingekopt.
Hardinxveld schakelde meteen hierna een tandje bij en 5 minuten later stond de 1-4 alweer op het scorebord. Via de uitblinker van de middag, Collin de Kok, kwam de bal van de achterlijn voor en nu was het Owen Muller die met rechts de bal in het doel van Bergambacht joeg. Ondanks protesten van Bergambacht, spelers en assistant-scheidsrechter, keurde de scheidsrechter Hermans, de goal goed.

De equipe van trainer Theo de Boon, bleef vol gas geven en na een pass van Collin de Kok  had Lex de Gier een volgende kans, maar z’n lob ging over de keeper en over de goal van Bergambacht.
Robin Bezemer en Owen Muller werden gewisseld en vervangen door Robin Peursum en Yoris de Gier (z’n debuut) voor de laatste 20 minuten.
Hardinxveld bleef de wedstrijd overheersen en de thuisclub kwam er niet meer aan de pas. Kansen in overvloed, maar door onnauwkeurigheid in en rond de 16 meter verhoede een grotere achterstand voor de thuisclub.
Met nog 2 wissels, Collin de Kok en Jesper Buis gingen eruit en Jack v/d Meijden en Dylan Hommerson (ook z’n debuut) kwamen er in voor de laatste 10 minuten. Het speelbeeld veranderde daarmee niet en Hardinxveld bleef er lustig op door combineren.
Eerst nog Aldo Tagglisacchi die de bal keihard op de lat schoot en daarna was het slotakkoord voor Robin Peursum, die door Lex de Gier de diepte werd ingestuurd.
Robin Peursum kon alleen op de keeper af en schoof de bal in de verre hoek voor de 1-5. Daarna klonk meteen het eindsignaal van deze wedstrijd.

Een uitstekende en solide overwinning van Hardinxveld, wat hiermee met een goed gevoel de winterstop ingaat. De aansluiting met de 1e 6 plaatsen is behouden en tussen de no 2 Haastrecht en de no 7 Hardinxveld zitten er uiteindelijk maar 3 punten. Koploper de Alblas is echter met 7 punten voorsprong, voor nu, uit zicht. Na de winterstop begint Hardinxveld op 21 januari 2023 met een uitwedstrijd bij de no 3 Meerkerk.