Galavoorstelling van Hardinxveld

Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

Hardinxveld laat met een galavoorstelling Arkel vanmiddag volledig kansloos.

De thuisclub was uitgeweken naar het kunstgrasveld, want het hoofdveld was onbespeelbaar vanwege het vele zand.
Beiden ploegen willen verzorgd voetbal spelen, dus deze keuze was meer dan begrijpelijk.

Hardinxveld startte met dezelfde opstelling als een week geleden in Lekkerkerk. Never change a winning team, was de gedachte van trainer Theo de Boon.
Niet onterecht, want Hardinxveld nam Arkel van minuut een, in de tang en gaf ze geen tijd om op te bouwen of een bal rond te spleen, want ze zaten er meteen bovenop.
Na vijf minuten was daar al de eerste mogelijkheid via links met Robin Peursem, die de bal strak voorgaf op Aldo Tagliasacchi. Deze had echter net iets te veel tijd nodig om de bal te verwerken voor een schot op doel.
Een paar minuten later is het wel raak. Robin Peursem zijn eerste schot wordt nog gekrakt, maar zijn tweede inzet verdwijnt in de verre hoek achter de Arkelse keeper Jari van Baalen. 1 – 0.

Hardinxveld bleef daarna door drukken en gaf Arkel geen kans en het was wachten op de tweede goal, die dan na tien minuten kwam.
Nu was het wederom Robin Peursem die een goede voorzet gaf op Aldo Tagliasacchi, die de 2 – 0 binnen schoot. Arkel probeerde het wel maar buiten een mislukte voorzet van Corne van Horik, die bovenop de lat van het doel van Hardinxveld kwam, was dit het eerste gevaar van de gasten uit Arkel.
In de dertigste minuut was het wederom de thuisclub met een fantastische aanval. Robin Bezemer zette goed door en wist met de buitenkant voet Robin Peursem te bereiken, die daarna knalhard keeper Jari van Baalen het nakijken gaf. 3 - 0.
Net voor rust breidde Hardinxveld zelf de voorsprong verder uit. Na wederom een aanval over vele schijven, was het nu Thomas Rozenboom Bos die vanaf een meter of 16, de bal via een verdediger van Arkel de goal in zag gaan. 4 – 0. Hardinxveld op rozen en beiden teams gingen naar binnen voor de rust en bakje thee.

In de tweede helft pakte Hardinxveld de draad weer op. Na een inworp op Aldo Tagliasacchi, wist deze zich te ontdoen van de verdediging van Arkel en haalde van de rand van de zestienmeter uit naar de verre hoek van Arkel voor de 5 – 0.
Na goed twintig minuten spelen gingen beiden trainers wisselen. Bij Arkel gingen verdedigers Robert Scheurwater en Wesley Swets naar de kant en werden vervangen door Dennie Kleijn en Jens Cornelissen. Bij Hardinxveld gingen Robin Peursem en Aron Eijkelboom naar de kant en kwamen Lex de Gier en Owen Muller erin.
Een kwartier voor tijd was het Arkel dat wist te scoren. Een schot van een meter of twintig werd niet helemaal goed verwerkt door keeper Mark Koning en de bal kwam voor de voeten van aanvoerder Remy Schuurman, die de bal van dichtbij wist binnen te werken. 5 – 1.
Het was een kleine opleving van het verder zwak acterende Arkel, want een aantal minuten later was het Hardinxveld dat wederom wist te scoren. Thomas Rozenboom Bos werd vrij gespeeld en deze wist met een bekeken schot z’n tweede van de middag binnen te schieten. 6 – 1.

De koek was hiermee nog niet op voor de vele toeschouwers die deze middag waren gekomen en daarmee ook de vereniging steunde in de actie voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië, omdat al het entreegeld en verlotingsopbrengst ten goede van Giro 555 gedoneerd wordt.
In de laatste vijf minuten vermaakte Hardinxveld de toeschouwers met nog twee doelpunten.  Een derde treffer van spits Aldo Tagliasacchi, 7 - 1 en laatste was voor verdediger Jesper Buist, die vanaf een meter of vijfentwintig de bal feilloos binnen knalde voor de eindstand van 8 – 1.

Trainer Theo de Boon was in z’n nopjes met deze overwinning, welke tot stand kwam met zeer attractief voetbal. Zijn collega trainer Leon Elands van Arkel, sprak van een totale offday van zijn team, maar daarmee deed hij Hardinxveld te kort gezien de uitslag en vertoonde spel.
Volgende week is er geen programma, maar de week erop is er de belangrijke uitwedstrijd in en tegen Meerkerk.