Hardinxveld kan thuiswedstrijd tegen Haastrecht niet ombuigen

VV Haastrecht 1

... (afstandschot)
... (schot)
Assist: Jesper Buist
... (schot)
Aldo Tagliasacchi (scrimmage)

3e klasse D

12 november 2022 14:30

S.L.H. Goedhart

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

De thuiswedstrijd van Hardinxveld tegen Haastrecht, de nummer twee van de ranglijst, heeft de ploeg van trainer Theo de Boon geen punten opgeleverd. Zowel na de vroege 0-2 als na de 1-3 in het tweede deel, scoorde Hardinxveld wel een aansluitingstreffer, maar wist de score niet compleet om te buigen en leverde dat uiteindelijk een 2-3 nederlaag op.
Bij Hardinxveld ontbraken voor dit duel de geblesseerde Robin de Boon en Robin de Kok, en ook de al langdurig geblesseerden Danny van den Bout en Aron Eijkelboom, alsmede de geschorste Owen Muller.
Vanaf de aftrap was het in de eerste minuut voor de gasten al raak, toen doelman Marc Koning een ongevaarlijk schot niet onder controle kreeg en zo de 0-1 binnen rolde. Hardinxveld probeerde dat snel recht te zetten, maar uit een voorzet kopte Pieter Kroon net naast het doel. Op snelheid sloeg Haastrecht in de omschakeling halverwege de eerste helft opnieuw toe, door het tweede doelpunt van Stephan Bakker. Ondanks een veldoverwicht leverde dat Hardinxveld niet echt uitgespeelde kansen op. Kort voor de pauze viel de bal wel goed. Uit een voorzet van Jesper Buist schoot Robin Peursem de 1-2 in de korte hoek binnen.
In de beginfase van de tweede helft probeerde Hardinxveld verder door te drukken. Uit een corner kopte Robin Bezemer net naast. Door een uitval van de snelle spitsen van Haastrecht raakte Hardinxveld met de 1-3 toch weer verder achterop. Hardinxveld bleef knokken om opnieuw terug te komen in het duel. De steeds weer opkomende Johan Woltman bediende de Hardinxveldspitsen Robin Peursem en Aldo Tagliasacchi met voorzetten voor het doel. Met nog acht minuten op de klok van de goed leidende jonge scheidsrechter Goedhart viel de aansluitingstreffer. Collin de Kok zette door en in een soort scrimmage voor het doel werkte Aldo Tagliasacchi de 2-3 over de doellijn. Ondanks een spannende slotfase bleek de resterende tijd toch te kort om ook nog de over de hele wedstrijd verdiende gelijkmaker op het scorebord te krijgen.
Hardinxveld zakt door dit derde onfortuinlijke verlies op rij naar plaats vijf op de ranglijst. Komende zaterdag 19 november moet Hardinxveld zich zien te herpakken in de uitwedstrijd tegen middenmoter Schoonhoven.