Slechte start Hardinxveld bij de herstart van de competitie

Drechtstreek 1

28 januari 2023 14:30

C.Q. Saaman

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

De voorbereiding op de hervatting van de competitie was goed geweest en de verwachting was ook dat Hardinxveld deze lijn zou kunnen doortrekken met de start van de competitie.
Tegenstander Drechtstreek had een vergelijkbare voorbereiding en wist zelfs in de beker te winnen van Heerjansdam.
In de bekercompetitie hadden beiden ploegen er een bijzondere wedstrijd van gemaakt, dus alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een mooie wedstrijd.

Aan de Suisweg was fris, maar een met een zonnetje goed om langs te lijn te staan.
In het begin tastte beiden ploegen elkaar nog af, wat ook te maken had met de staat van het grasveld en lastig te bespelen is na de afgelopen winterse periode.

Hardinxveld moest verder ook in het spel komen, vanwege de afwezigheid van Collin de Kok (blessure) en Lex de Gier (vakantie). Hun vervangers waren Danny van de Bout en Thomas Rozeboom-Bos.
Na een minuut of tien was het Hardinxveld met de eerste goede mogelijkheid. Danny van de Bout kwam goed door via de rechterkant, maar zijn voorzet was net niet op maat voor de vrijstaande Aldo Tagliasacchi.
De thuisclub bleef proberen het spel te blijven maken, maar de automatisme waren niet optimaal, waardoor er veel balverlies was. Drechtstreek profiteerde hiervan na een half uur.
Via de rechterkant was het Ties van Angelen, die een goed actie had en de bal strak voor wist te zetten voor het doel van Hardinxveld. Van dichtbij was het Koen Lighaam, die de bal achter keeper Mark Koning binnen tikte voor de 0-1.
Net voor rust had Hardinxveld nog een goed mogelijkheid na de voorzet van links door Johan Woltman op Thomas Rozeboom-Bos, maar hij wist deze de bal niet vol te raken en zijn schot werd een rollertje dat gemakkelijk op te rapen was door de doelman van Drechtstreek.

Trainer Theo de Boon greep in de rust in liet Danny van de Bout en Thomas Rozeboom-Bos in de kleedkamer en bracht Robin Peursum en Aron Eijkelenboom.
Met deze frisse inbreng probeerde de thuisclub de wedstrijd te kantelen. Een schot van Aron Eijkelenboom werd gestopt door de keeper van Drechtstreek en ook de rebound schoten van Robin Peursum en Aldo Tagliasacchi smoorde in de defensie van de gasten uit Papendrecht.
Hardinxveld bleef de druk opvoeren maar net zoals in de eerste helft was het spel te slordig om echt uitgespeelde kansen te creëren.
Drechtstreek deed er alles aan om het spel te blijven ontregelen en onder aanvoering van aanvoerder Ton Groffen lukte dat aardig. Een opstootje werd vakkundig en zonder kaarten door de goed leidende scheidsrechter Saaman opgelost.
Met een van de vele corners was er nog een goed poging door aanvoerder Vincent van Lopik, maar zijn kopbal mist de precisie en kracht om het de keeper van Drechtstreek moeilijk te maken.
Een kwartier voor tijd werden Aldo Tagliasacchi en Owen Muller naar de kant gehaald voor Adi Jogic en Xander Peursum. Daarmee werden wederom frisse krachten ingezet om Drechtstreek het in de slotfase moeilijk te maken, maar Drechtstreek hield zonder al teveel moeite stand en wist de voorsprong te behouden.

Een gelijkspel was vanmiddag op zijn plaats geweest in deze matige wedstrijd tussen deze twee subtoppers.
Hardinxveld haakt af en Drechtstreek blijft in het spoor van de subtop.
Hardinxveld wacht volgende week wederom een zware dobber met de uitwedstrijd bij en in Lekkerkerk, dat inmiddels op plaats 3 staat achter de ongenaakbare leider de Alblas.

VVH-Drechtsreek1.png

VVH-Drechtsreek2.jpg