Eenvoudige overwinning Hardinxveld op VVAC

2975LA
OTTOLAND
tel. 0184-641669

Voor Hardinxveld stond er zaterdag een uitwedstrijd op het programma. VVAC uit Otteland was de gastheer deze middag en het was voor Hardinxveld oppassen na eerder verlies tegen deze club in de thuiswedstrijd.
Lenteachtige omstandigheden op sportpark de Put, waar de toeschouwers talrijk op af waren gekomen om te genieten langs de lijn.

In het begin van de wedstrijd was het door beiden teams nog aftasten, maar al vrij snel was het Hardinxveld dat de wedstrijd begon te domineren. Na een minuut of vijftien was het via de rechterkant Aron Eijkelboom die een voorzet gaf op de inkomende Lex de Gier. Deze kopte de bal op de voet van een verdediger van VVAC, waarna de bal in het doel van VVAC caramboleerde. 0 – 1.
De thuisclub moest nu echter aan de bak en probeerde dat via spits Joran Houweling, maar deze werd in z’n eerst poging vakkundig afgestopt door Danny van den Bout. Kort hierna was het bijna raak voor de thuisclub, maar het schot van Bart Koomans werd vakkundig gepareerd door keeper Mark Koning met een corner tot gevolg.

Het was voor Hardinxveld het sein op het tempo en de druk op te voeren. Via een vlot gecombineerde aanval vanaf het middenveld, kwam spits Aldo Tagliasacchi alleen voor keeper de Hoop, maar zijn schot ging net langs de buitenkant van de paal.
Kort erna was het echter wel raak. Johan Woltman mocht vrij opstomen langs de lijn en legde hem keurig af op de overgekomen Aron Eijkelboom, die meteen de bal voorzette op de geheel vrijstaande Aldo Tagliasacchi. Voor hem was het een koud kunstje op de bal binnen te schieten voor de 0 – 2.
Dit was meteen de ruststand.

Na de thee, begonnen beide teams aan de tweede helft waarin het speelbeeld gelijk bleef aan wat beide teams lieten zien voor de rust.
Hardinxveld combineerde er lustig op los en VVAC liep alleen achter de feiten aan. Na diverse speldenprikken was het na een kwartier in de tweede helft wederom Aron Eijkelboom die geheel vrij de bal kon voorgeven op de inkomende Robin Bezemer. Deze wist de bal eenvoudig bij de eerste paal binnen te schieten en keeper de Hoop was wederom kansloos. 0 -3.

Trainer de Bruijne wisselde Rick Damsteegt en Joran Houweling voor Wessel van Dam en Jurre den Besten om nog iets te gaan proberen om het speelbeeld voor zijn team te veranderen.
Dit gebeurde dan ook na goed vijfentwintig minuten, want er kwam plotseling een kans voor VVAC. Nadat keeper Marc Koning in botsing was gekomen met Johan Woltman, kwam de bal vrij voor een van de aanvallers van VVAC die de bal hard op onderkant van de lat schoot. Doelpunt?
Nee, besliste scheidsrechter de Jong, die er vanaf een meter of twintig bij stond.
Na deze waarschuwing bleef Hardinxveld het speelbeeld domineren en kreeg alle vrijheid om te combineren en een veelvoud van kansen te creëren. In een van deze aanvallen was het wederom spits Aldo Tagliasacchi die het eindstation was van een goedlopende aanval en de 0 -4 achter keeper de Hoop binnenschoot.

Hierna moest trainer Theo de Boon, noodgedwongen keeper Marc Koning wisselen. Na de eerdere botsing kon hij helaas niet verder en werd vervangen door jeugdkeeper Justin Kraaijeveld, die hiermee zijn official debuut maakte in de hoofdmacht van Hardinxveld.
Ook gingen de doelpuntmakers Aldo Tagliasacchi en Robin Bezemer naar de kant en kwamen Robin Peursem en Jack van de Meijden het veld in.
Met nog ruim twintig minuten te gaan bleef Hardinxveld er lustig op door combineren en had het nog enkele mogelijkheden met inzetten van de invallers Robin Peursem en Jack van de Meijden, die een van zijn schoten nog op de lat van de goal van VVAC zag belanden.
Na negentig minuten vond scheidsrechter de Jong het genoeg en blies de wedstrijd af.

Hardinxveld had een eenvoudige middag tegen een onmachtig VVAC. Volgende week wacht echter, in een thuisduel, koploper de Alblas. De Alblas speelde afgelopen weekend gelijk en daardoor is het gat nu acht punten op de huidige nummer 2 Hardinxveld.
Weet Hardinxveld volgende week te winnen, dan brengt het de spanning terug in deze interessant derde klasse D.