VV Hardinxveld 2 krijgt een mentale tik

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

De zaterdagochtend begon met een lekker zonnetje en het beloofde een mooie sportieve dag te gaan worden met als tegenstander de Dordtse ploeg Wieldrecht. Om 11:15 had het tweede team van Hardinxveld zich verzameld op de Sluisweg om vervolgens een mooie pot te gaan voetballen. Voorafgaand aan de wedstrijd werd in de speech van de trainer duidelijk dat er gelet moest worden op de makkelijk scorende spits en dat een overwinning noodzakelijk was voor de strijd om de tweede plek.

Na de voorbereiding was het om 12:30 tijd om te gaan draven in de (kunst) wei. De wedstrijd stond onder leiding van Dhr. Vermaas die bij beide teams weleens wat steekjes liet vallen, maar de wedstrijd met een (redelijk) neutrale blik floot. Het begin van de wedstrijd speelde zich voornamelijk op het midden van het veld af. Er werd door beide partijen niet veel gecreëerd en de kansen bleven uit.

Wat opviel in het eerste gedeelte van de eerste helft was dat de trainer van Wieldrecht zijn spelers niet goed geïnformeerd had over de linksback van Hardinxveld. Er was een speler die zich namelijk aan een stevig duel waagde met Rutger. Dit duel heeft hij moeten bekopen met een wissel vanwege de blessure die hij hierdoor had opgelopen.

Met de 0-0 stand was alles nog mogelijk en werden door de thuisploeg nog wat kansjes gecreëerd. Helaas kreeg Hardinxveld in de eerste helft uiteindelijk twee treffers van de tegenstander te verwerken. Op het verloop van deze tegentreffers gaan we ons maar niet uitweiden, dat is door de spelers van Hardinxveld 2 al voldoende gedaan in de rust. Dit liep dermate uit de hand dat de trainer van Hardinxveld het in de bespreking in de rust voor gezien hield. De spelersgroep was daarmee op zichzelf aangewezen en diende samen te gaan werken voor een goed verloop in de tweede helft.

Gelukkig was de onderlinge spanning voor aanvang van de tweede helft voldoende uit de lucht en kon de wedstrijd met goede moed voortgezet worden. In deze tweede helft was het veldspel net als het grootste gedeelte van de eerste helft niet echt spectaculair. Desondanks wist Wieldrecht net als in de eerste helft nog twee keer te scoren en daarmee kwam de eindstand op een 0-4. Oftewel een wedstrijd om snel te vergeten!

Ondanks de nederlaag kijken de vaste toeschouwers van Hardinxveld 2 uit naar de volgende wedstrijd in Ridderkerk tegen Rijsoord