Hardinxveld 2 zat met de gedachten al in de bier bar van Sevilla

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Op zaterdag 4 december stond dan toch de bekerwedstrijd tegen LRC 2 op de planning. Het was koud en rustig op sportpark De Sluisweg en zo begon Hardinxveld 2 ook aan de wedstrijd.

De wedstrijd begon moeizaam aan de kant van Hardinxveld. LRC was in het eerste kwartier een stuk feller en kreeg daarom ook de nodige kansen. Na 6 minuten spelen was daar de eerste kans, de linksbuiten van LRC kapte naar binnen en schoot maar daar was de redding van Carlo. Hardinxveld probeerde vervolgens voetballend de oplossing te zoeken maar dit verliep erg moeizaam. Aan de zijkanten lagen de ruimtes maar deze werden in het eerste halfuur te weinig gezocht. Achterin gaven we de aanvallers van LRC te veel ruimte en daar maakten ze effectief gebruik van. Na een lange steekpass was daar de buitenspeler van LRC die naar de achterlijn trok en hard en laag voorgaf. Na een intikker was het dus 0-1 in de 13e minuut. Zo ging het eigenlijk door tot de 23e minuut waardoor de 0-2 op een soortgelijke manier werd binnengetikt. Het was Hardinxveld wat voornamelijk het balbezit had in de eerste helft maar wist hier vrij weinig uit te creëren. Na een halfuur spelen kwam LRC op een 0-3 voorsprong na een verkeerde inspeelpass op het middenveld. Na een vrije doorgang tot de keeper wist LRC dus effectief de 0-3 te maken. Zo werden de fouten in de eerste helft dodelijk afgestraft. Na de 0-3 waren er wat omzettingen in de opstelling van Hardinxveld. Hardinxveld ging verder met

een 3-4-3 opstelling en wist in het laatste kwartier dreigender te worden via de flanken. Zo werd vlak voor rust de 1-3 binnenkant paal de kruising in geschoten door Ed.

Rust

De tweede helft werd gestart met vertrouwen om het recht te gaan zetten. Hardinxveld wist LRC terug te dringen en redelijk dreigend te worden. Er volgden wat mogelijkheden voor onze spitsen. Maar doordat we ver vooruit speelden, loerde LRC op de counter en was het na 53 minuten spelen toch 1-4 voor LRC.  Na 60 minuten was daar het eerste wisselmoment voor Hardinxveld. Luuk kwam in de ploeg en wist gelijk goed dreigend te zijn aan de rechterflank. Op aangeven van Luuk wist Michael de 2-4 te maken!  Na 77 minuten kwam er een flinke discussie na het 4e wisselmoment van Hardinxveld waardoor de scheidsrechter volledig van z’n á propos gebracht werd. Hij wist het zelf ook niet meer, mag je nou 3 of 5 keer wisselen? Na de nodige research op de bank kwamen we erachter, het kan allebei! Of niet? Na deze discussie werd de wedstrijd rommelig. Uiteindelijk kon Hardinxveld via een lompe actie van de keeper nog op 3-4 komen, Michael schoot zijn penalty feilloos binnen. Tijdens de wedstrijd was er de nodige kritiek op het amicale gedrag van de scheidsrechter. Na de wedstrijd kon hij ook geen sarcastisch bedankje ontvangen van Dylan, waardoord hij zijn tweede gele kaart in ontvangst mocht nemen. De scheidsrechter sprak vervolgens de legendarische woorden: Ik laat m’n eigen niet uitzeiken” en zo is het.

Het was dus al met al een koude en rustige zaterdag op sportpark De Sluisweg, misschien zaten ze daarom alvast met de gedachten in de bier bar van Sevilla. Daar kunnen we voorlopig naar uitkijken (Tenminste dat hopen we, in verband met de coronette). Ook de hervatting van het seizoen is nog niet zeker maar laten we van het positieve uitgaan! 13 januari op trainingskamp naar Sevilla en vervolgens weer knallen om mee te blijven draaien in de top van de Hoofdklasse.

Beste wensen en tot volgend jaar!