Hardinxveld 7 verspeeld twee punten na slechte tweede helft.

Nieuw Lekkerland 6

Mark Verheul (schot)

18 december 2021 14:00

Anoniem

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

18 december 2021          Hardinxveld 7 - Nieuw Lekkerland 6

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland op het programma. De mannen waren gebrand om een goed resultaat binnen te slepen voor de winterstop. Om twee uur werd er afgetrapt aan de Sluisweg.

Hardinxveld begon sterk aan de eerste helft en ging stevig de duels in. Nieuw-Lekkerland ging zelf ook goed de duels in waardoor er een mooie strijd ontstond tussen beide ploegen. Het spel ging op en neer waarna er na een tijdje een goede aanval werd opgezet vanaf het middenveld waarna Mark werd aangespeeld. Wat volgde was een goed hard schot wat op de lat belandde. In de rebound kon helaas niet worden gescoord omdat de spelers van Nieuw-Lekkerland zich met zijn allen op de bal storten zodat er geen kans meer kwam voor de mannen van de Sluisweg.

Het harde schot van Mark was wel een voorbode voor wat ging komen. De ploeg werkte hard en nadat er een bal werd veroverd op Nieuw-Lekkerland werd Victor achterin aangespeeld. Victor zag Mark goed diep gaan en gaf de bal naar voren. Mark wist wel raad met zijn kans en schoof de bal over de grond links langs de keeper 1-0. De voorsprong was verdiend en voor  rust kwam er nog één grote kans. Een goede harde kopbal van Jack richting het doel van Nieuw-Lekkerland werd op het laatste moment door een verdediger uit het doel gehouden.

In de rust werd er vier keer gewisseld. Tim, Jasper , Koert en Quintijn kwamen in de ploeg voor Johan, Geert, Quintijn en Koert. Nadat de thee was opgedronken gingen de mannen naar buiten om de overwinning binnen te slepen.

De tweede helft begon de ploeg warrig en chaotisch. Helaas werd dit gedurende de tweede helft niet echt beter. Riccardo redde de ploeg nog een aantal keer en wist een aantal schoten van de ploeg uit Nieuw-Lekkerland te stoppen. De ervaren tegenstander probeerde nog een aantal keer een strafschop of vrije bal uit te lokken maar de scheidsrechter zag dat de spelers zich wel heel makkelijk lieten vallen. Af en toe sleepte ze met hun ervaring toch een vrije bal of hoekschop uit de strijd waarna de mannen uit Nieuw-Lekkerland gevaarlijk konden worden. Met een stilstaand moment wist de ploeg wel raad en uit een hoekschop werd helaas de gelijkmaker binnen getikt 1-1. De 1-1 was een tegenslag en toen de scheidsrechter tien minuten later floot voor het einde van de wedstrijd was de ploeg duidelijk teleurgesteld.

Hardinxveld speelde vandaag een sterke eerste helft waarin het een grotere voorsprong had moeten nemen. Helaas wist de ploeg de vele kansen niet te benutten waarna Nieuw-Lekkerland de ploeg de tweede helft op ervaring in verlegenheid wist te brengen. Hardinxveld speelde de tweede helft niet meer als een team waardoor het helaas niet de drie punten aan de Sluisweg kon houden en na een slechte tweede helft tevreden moest zijn met een punt. Nu hebben de mannen lekker zes weken winterstop waarmee ze even bij kunnen komen van de eerste seizoenshelft. Op naar 29 januari wanneer de mannen De Zwerver ontvangen aan de Sluisweg.

Opstelling: Riccardo, Johan ( Tim), Victor, Joram, Geert ( Jasper), Mathijs, Mitchel ( Quintijn), Remco ( Koert), Jack, Reindert, Mark

Wedstrijdverloop:

1-0 Mark ( Victor)