Hardinxveld 7 neemt drie punten mee uit Hendrik-Ido-Ambacht.

IFC 7

Mark Verheul (penalty)
Mark Verheul (afstandschot)
Jack Kramer (schot)
Assist: Mark Verheul

21 mei 2022 15:30

Sportpark Schildman
Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6810986 / 990 (wed.secr. sen./jeugd)

21 mei 2022        IFC 7 - Hardinxveld 7

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen IFC op het programma. Om half vier werd er afgetrapt in Hendrik-Ido-Ambacht. Hardinxveld was gebrand om de drie punten mee te nemen tegen de nummer laatst uit de competitie.

Hardinxveld ging gelijk vol in de aanval maar moest toch nog even wachten voordat het op voorsprong kwam. IFC had namelijk op een aantal posities goede spelers lopen waar het op kon vertrouwen waardoor het moeilijker was om er doorheen te komen. Na een tijd kwam Hardinxveld er toch door heen waarna Quintijn tekende voor de 0-1. Het leek erop dat de ploeg van de Sluisweg er nu overheen zou gaan maar het bleek toch de andere kant op te gaan.

Na gerommel in de verdediging was daar namelijk plots de gelijkmaker van IFC. De ploeg leek even geschrokken maar ging weer snel in de aanval. Nadat er een Hardinxveldse speler werd neergehaald twijfelde de scheidsrechter niet en besloot de bal op de stip te leggen. Mark ging achter de bal staan en schoot de bal er in ( 1-2). Het volgende doelpunt was een goede actie van Mark die de bal hard in de rechter hoek van het doel wist te schieten ( 1-3).  Na het derde doelpunt was de ploeg nog niet klaar. Voor rust viel er nog een Hardinxveldse treffer. Jack maakte een goede actie in het doelgebied van IFC en schoot de bal daarna Hard binnen ( 1-4).

In de rust werden er twee wissels doorgevoerd.  Marco kwam in de ploeg voor Quintijn en Riccardo kwam in de ploeg voor Melvin. De mannen bespraken nog even de wissels voor later in de tweede helft en gingen daarna weer richting het veld.

De tweede helft begon Hardinxveld niet goed, er was veel balverlies en veel spelers liepen uit positie. Hierdoor maakte de ploeg het zich vaak onnodig moeilijk en gaven ze hoop aan de nummer laatst van de competitie. Na een verkeerde inschatting van de verdediging werd helaas de 2-4 binnenschoten waarna al vrijsnel eveneens na weer een verkeerde inschatting de 3-4 werd gemaakt. Het zette de ploeg weer even op scherp waarna er weer een aantal aanvallen volgde van de ploeg van de Sluisweg.

Wat volgde was een goed slot offensief van Hardinxveld. Melvin besloot een ingooi snel te gooien en bereikte daarmee Mark. Het overzicht werd goed bewaard waarna Marco werd aangespeeld die hem vervolgens goed wist binnen te schieten ( 3-5). Even later na een snelle omschakeling kwam Marco opnieuw in balbezit en schoot hij hem vanaf randje zestien hoog in het doel van Hendrik-Ido-Ambacht ( 3-6). Na het zesde doelpunt waren er voor beide teams nog weinig kansen waarna de scheidsrechter besloot te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag de slechtste wedstrijd van het seizoen maar had het geluk dat ze tegen de nummer laatst van de competitie speelde. De doelpunten vielen op het juiste moment waardoor er toch een mooie ruime overwinning werd geboekt. Op naar volgende week wanneer de ploeg te gast is in Kinderdijk voor de wedstrijd tegen De Zwerver.

Opstelling: Bas, Johan, Victor, Joram, Tim, Quintijn ( Marco), Remco, Koert, Melvin ( Riccardo), Jack, Mark

Wedstrijdverloop:

0-1 Quintijn