Hardinxveld 7 verliest thuiswedstrijd tegen Drechtstreek in het moeras van de Sluisweg.

Drechtstreek 10

Assist: Mark Verheul

4 december 2021 14:30

G. Barelds

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

4 december 2021            Hardinxveld 7 - Drechtstreek 10

Vandaag stond de wedstrijd tegen nummer twee Drechtstreek op het programma. Op een zeer drassig veld werd er om half drie afgetrapt voor het begin van de wedstrijd.

Hardinxveld begon voorzichtig aan de wedstrijd en richtte zich vooral op het tegenhouden van Drechtstreek. De ploeg slaagde daar in de openingsfase goed in waarna er via het middenveld steeds verder naar voren werd gevoetbald. Via Mathijs en Remco werd de aanval in het werk gesteld. Meerdere schoten van Mark gingen er helaas niet in en een schot van Mathijs werd ook gestopt door de doelman van de Papendrechters.

Het bleef oppassen voor de gevaarlijke vleugelspelers van de ploeg uit Papendrecht. Via steekballen probeerde ze telkens de vleugels in het werk te stellen waarna er vaak een goede lage voorzet volgde. Door goed verdedigen werden deze aanvallen het eerste half uur in de kiem gesmoord. Door een ongelukkig moment in de Hardinxveldse 16 meter kwam de ploeg op achterstand door een eigendoelpunt via Johan 0-1. Na de achterstand was de ploeg de weg kwijt en nog voor rust volgde de 0-2 en 0-3 waarna er in de laatste vijf minuten voor rust nog weinig gebeurde en de scheidsrechter floot voor het einde van de eerste helft.

In de rust werd er drie keer gewisseld. Marco , Tim en Riccardo kwamen in de ploeg voor Quintijn, Mitchel en Reindert. De mannen hadden moeite met het zware veld maar wilde toch nog proberen om snel een aansluitingstreffer te maken in de tweede helft.

Na de aftrap van de tweede helft wilde de mannen snel druk zetten naar voren maar helaas wist Drechtstreek al vrij snel hun vierde treffer te maken 0-4. Na de vierde treffer dacht Drechtstreek dat het voorbij was waarna de mannen steeds meer druk konden geven naar voren. Er volgde een goede actie van Mark waar helaas geen doelpunt uit voort kwam. Ook Marco en Remco kwamen nog een aantal keer met een goede actie in het zestien meter gebied van de tegenstander maar helaas kwam er niet gelijk een doelpunt. Bij de volgende aanval was het wel raak. Mark ging wederom diep en zag Riccardo vrij staan. Er werd niet getwijfeld om over te spelen waarna Riccardo de bal goed binnen schoot 1-4.

Na de eretreffer van Riccardo zette Drechtstreek weer even aan waarna al vrij snel de 1-5 en 1-6 volgde. Alle hoop voor de ploeg van de Sluisweg was weer weg en scheidsrechter besloot dan ook te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag een matige wedstrijd en wist geen indruk te maken tegen het hoog op de ranglijst staande Drechtstreek. De ploeg had veel moeite met het moerasachtige veld maar dit gold ook voor de tegenstander. Op naar volgende week wanneer de ploeg op bezoek moet bij DFC in Dordrecht aan de Krommedijk.

Opstelling: Bas, Johan, Victor, Joram, Koert, Mathijs, Quintijn ( Marco), Mitchel ( Tim), Remco, Reindert ( Riccardo), Mark

Wedstrijdverloop:

0-1 Drechtstreek