Hardinxveld 7 knokt zich na 0-2 achterstand knap terug.

VV Papendrecht 7

Remco Buitendijk (vrije trap)
Jack Kramer (schot)
Assist: Mark Verheul
Mark Verheul (schot)
Mark Verheul (schot)

25 september 2021 14:30

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

25 september 2021        Hardinxveld 7 – Papendrecht 7

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het progamma. Nadat vorige week de volgende ronde van het bekertoernooi werd bereikt begonnen de mannen vandaag weer op nul. De tegenstander waartegen om half drie werd afgetrapt was Papendrecht.

Hardinxveld begon zwak aan de wedstrijd en dit begin resulteerde erin dat Papendrecht de mannen ver op de eigen helft terug drong. Na een kwartier wist Papendrecht zijn goede start te belonen door een afvallende bal precies in de hoek te schieten 0-1. De tegengoal was een tegenslag maar de ploeg was nog steeds niet wakker geschud want even later viel op bijna identieke wijze de 0-2. De achterstand was een tegenvaller maar de ploeg ging harder strijden voor een goed resultaat.

Papendrecht maakte hands waarna de scheidsrechter floot voor een vrije bal. Remco ging achter de bal staan en schoot de bal hoog net onder de lat het doel in 1-2. Nog voor rust wist de ploeg de stand gelijk te trekken. Mark ging via de vleugel in de aanval en behield het overzicht waarna hij een harde voorzet gaf. De voorzet kwam precies bij Jack die hem vervolgens goed en hard binnen schoot 2-2. Na de gelijkmaker waren er nog maar weinig kansen en mochten de mannen dan ook snel gaan rusten in de kleedkamer.

Hardinxveld was dan wel slecht gestart maar mocht na het fluitsignaal toch met een gelijke stand gaan rusten. In de rust kwam Sjon in de ploeg voor Johan. Tijdens de eerste helft was Riccardo al in de ploeg gekomen voor Bas. Tijdens de rust besloten de mannen het systeem aan te passen en gingen daarna met veel strijdlust weer richting het veld.

Hardinxveld startte goed aan de tweede helft.  Het hoger druk zetten leverde kansen op maar helaas nog geen doelpunten. Jack en Mark wisten een aantal keer op doel te schieten maar tot een doelpunt kwam het helaas niet. Na vijftien minuten ging de storm van de ploeg van de Sluisweg liggen en kwam Papendrecht langzaam terug in de wedstrijd. Papendrecht drong de mannen steeds verder terug en de druk van de Papendrechters resulteerde in een hoekschop. De hoekschop werd genomen met een goede draai en de mannen zagen tot hun ontzetting de bal in het Hardinxveldse doel belanden 2-3.

Na de 2-3 waren de spelers even in de war maar herpakte zich na een aantal minuten. De ploeg knokte zich met hard werken terug in de wedstrijd en Reindert die al veel meters had gelopen zag Mark aan de linker kant vertrekken. Reindert speelde de bal tussen de Papendrechtse verdediging door waardoor Mark één op één kwam en de bal vervolgens goed hard binnen schoot 3-3. Na de 3-3 ging de ploeg door en na een goede actie van Jack kwam er een schot van Remco dat helaas geblokt werd door de tegenstander. De ploeg zette vol druk op Papendrecht zo sloten Victor, Joram, Geert en Sjon een aantal keer aan om voor een doelpunt te zorgen.

Hardinxveld bleef aanvallen na de 3-3 maar de grensrechter van Papendrecht stak bij iedere aanval zijn vlag in de lucht. De eerste paar keer floot de scheidsrechter nog voor het vermeende buitenspel maar nadat de man bleef vlaggen nam de scheidsrechter hem minder serieus. Bij de volgende aanval kwam de bal bij Mathijs die hem vervolgens wist door te tikken naar Remco. De grensrechter stak wederom zijn vlag omhoog maar de scheidsrechter trapte er deze keer niet in en liet doorspelen waarna Remco de bal in het Papendrechtse doel schoot 4-3.

De voorsprong was verdiend maar de honger naar doelpunten was nog niet gestild. Sjon ging diep via rechterflank en besloot hard voor te geven. Mark kwam goed richting het doel en schoot de voorzet hard binnen 5-3. Het vijfde doelpunt van Hardinxveld zorgde voor de beslissing. Na het laatste fluitsignaal volgde dan ook gejuich voor het bereikte resultaat.

Hardinxveld worstelde zich door de eerste helft heen en wist ondanks een slechte eerste helft toch op wilskracht met een gelijke stand de rust te halen. Na de rust leek het weer even mis te gaan maar de mannen knokten zich knap naar een verdiende 5-3 zege toe. Op naar volgende week wanneer de ploeg uit moet voetballen in Zwijndrecht bij de voetbalvereniging Pelikaan.

Opstelling: Bas ( Riccardo), Johan ( Sjon), Victor, Joram, Geert, Mitchel, Mathijs, Remco, Reindert, Jack, Mark

Wedstrijdverloop:

0-1 Papendrecht