Hardinxveld 7 pakt een punt bij De Alblas

2952BV
ALBLASSERDAM

12 februari 2022              De Alblas 6 - Hardinxveld 7

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen De Alblas op het programma. Na de gewonnen wedstrijd van vorige week tegen de koploper wilde Hardinxveld tegen de nummer drie weer een mooi resultaat neerzetten. Om kwart over één werd er afgetrapt op het kunstgras bij Sportpark Souburgh.

Beide ploegen begonnen niet scherp aan de wedstrijd en het eerste kwartier was er dan ook veel balverlies bij beide ploegen. Nadat Hardinxveld het eerste kwartier nog een beetje moeite had met het Alblasserdamse kunstgras kwam het op wilskracht steeds beter in de wedstrijd. Eindelijk kwamen er uitbraken via Mark en Jack waardoor de ploeg steeds beter in het spel kwam.

Maar de eerste echte kans van de wedstrijd was voor De Alblas. Bij 0-0 stand was er een gevaarlijke uitbraak van De Alblas waarbij de spits alleen op het doel leek af te gaan maar door een goede meeloop actie van Geert en een geweldige redding van Riccardo werd de grote kans geen doelpunt voor de thuisploeg.

Nadat de ploeg goed was weggekomen gingen de mannen door met aanvallen. Mark werd op snelheid weggestuurd en besloot de bal goed voor te geven waarna Jack de bal wist binnen te tikken 0-1. Het was een succesvolle uitbraak en was een beloning voor het harde werk wat als team werd geleverd. Na de 0-1 volgde er nog vele uitbraken van de ploeg van de Sluisweg. Mark werd een aantal keer gevaarlijk weggestuurd maar leverde helaas niet gelijk een tweede doelpunt op. De verdediging van De Alblas had zichtbaar moeite met het fysieke spel van Jack en reageerde hier geprikkeld op. Bij de volgende uitbraak was het dan wel raak, Mark ging wederom goed diep en gaf daarna een goede voorzet op de naar voren meegekomen Joram die hem wist binnen te werken 0-2.

Het doelpunt van Joram was weer een gevolg van een goed samenspelende ploeg die goed oog hadden voor elkaar.  Voorin wist de gevaarlijke aanval van De Alblas af en toe nog een kans te creëren maar door goed verdedigen van de mannen werden deze steeds goed geëlimineerd. Wanneer er toch een echte kans kwam stond Riccardo daar om de ploeg met een aantal goede reddingen te redden. Nadat er vijfenveertig minuten gespeeld waren besloot de scheidsrechter te fluiten voor het einde van de eerste helft.

In de rust werd er twee keer gewisseld. Zo kwamen Johan en Remco in de ploeg voor Tim en Jack. Ook werd er afgesproken dat na vijftien minuten in de tweede helft Marco in de ploeg zou komen voor Mitchel. Daarna kwam de scheidsrechter de ploeg halen voor de tweede helft.

In de tweede helft begon Hardinxveld weer fel en wist daardoor veel duels te winnen. Een aantal keer ging er een bal naar Mark die het soms zwaar te verduren had. Er volgde wel een aantal schoten van Mark maar die gingen helaas over. Hierna was het weer oppassen voor een snelle uitval van het ervaren De Alblas.  Een aantal keer kwam die counter er maar wederom werden deze kansen goed gekeerd door Riccardo. Bij een nieuwe aanval kwam de bal helaas tegen de hand van Joram waarna de scheidsrechter besloot de bal op de stip te leggen. De spits schoot de bal laag in de rechter hoek waarbij Riccardo helaas net te kort kwam voor een redding 1-2.

Na de 1-2 was het tijd voor Marco om in de ploeg te komen. Er volgde gelijk een grote kans voor Marco die helaas na goed keeperswerk zijn harde schot gekeerd zag worden. Een aantal keer kwamen Quintijn en Koert nog goed mee naar voren maar een derde doelpunt bleef helaas uit waarna De Alblas steeds meer druk op de helft van Hardinxveld wist te zetten. Door de druk op het Hardinxveldse doel was er helaas een foutje van de ploeg Sluisweg. De bal werd in de voeten geschoven van de thuisploeg waarna de bal daarna werd binnen geschoten 2-2. Na de 2-2 wilde beide ploegen nog wel maar de energie ontbrak bij de moegestreden ploegen. Na 90 minuten besloot de scheidsrechter te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag een hele sterke fase in het laatste half uur van de eerste helft en het eerste kwartier van de tweede helft. Hierdoor wist de ploeg drie kwartier een goede voorsprong te houden. Helaas had De Alblas ook een sterke ploeg waardoor de 2-2 eindstand een goede weergave was van de verhoudingen in de wedstrijd. De ploeg kan trots op het spel wat ze bij vlagen op de mat wisten te leggen tegen de nummer drie van de competitie en kan daardoor een punt meenemen naar de Sluisweg. Op naar volgende week wanneer Alblasserdam op bezoek komt in Hardinxveld.

Opstelling: Riccardo, Tim ( Johan), Victor, Joram, Geert, Mathijs, Quintijn, Koert, Jack ( Remco), Mitchel ( Marco), Mark

Wedstrijdverloop:

0-1 Jack ( Mark)
0-2 Joram ( Mark)

Rust

1-2 De Alblas ( strafschop)
2-2 De Alblas