Hardinxveld 7 wint gekke wedstrijd uit bij DFC.

DFC 7

11 december 2021 12:45

C. Mimpen

Sportpark Krommedijk
Reeweg Oost 265
3312LK
DORDRECHT

11 december 2021          DFC 7    -              Hardinxveld 7

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen DFC op het programma. Na de nederlaag van vorige week tegen Drechtstreek hadden de mannen vandaag iets recht te zetten. Op Sportpark Krommedijk werd er om 12:45 afgetrapt op het Dordrechtse kunstgras voor het begin van de wedstrijd.

Gelijk in het begin probeerde Hardinxveld duidelijk te maken waarvoor het gekomen was. Er werd veel druk gezet naar voren en Mitchel , Mark en Koert maakte het de verdediging van DFC meerdere malen lastig. Een doelpunt wist de ploeg niet gelijk te maken maar na tien minuten was het Koert die de bal aan Mark gaf waarna de bal hard werd binnen geschoten 0-1. De ploeg van de Sluisweg dacht dat ze nu op dreef waren maar zo snel als de voorsprong er was zo snel gaf de ploeg deze ook weer weg en de eerste aanval van DFC zat er in 1-1. Maar vijf minuten later wist Hardinxveld weer op voorsprong te komen via Mark, dit keer op aangeven van Mathijs 1-2.

Johan was in vorm vandaag en zorgde met een aantal aanvallende acties voor gevaar. Door de goede opkomende acties van Geert en Johan wist de ploeg veel kansen te creëren.  Johan kwam weer op aan de rechterflank en wist met een goede actie Mitchel te bereiken. Mitchel bleef rustig en schoot overtuigend de 1-3 binnen. Al snel na het doelpunt van Mitchel kwam Johan opnieuw mee naar voren. Dit keer legde hij de bal af op Remco die de bal daarna beheerst langs de doelman uit Dordrecht schoot 1-4.

Net na de 1-4 nam DFC de aftrap waarna de aanvaller hem vanaf de middellijn in de kruising schoot 2-4. Lang kon de ploeg uit Dordrecht niet genieten van het mooie doelpunt want al vrij snel schoot Quintijn de bal vanaf 25 meter afstand hoog in het doel van de tegenstander 2-5. Kort na het doelpunt van Quintijn werd de voorsprong nog groter nadat Koert de bal aan Remco gaf en de 2-6 werd binnen geschoten.

Het zesde doelpunt was verdiend maar doordat de mannen vergaten de duels goed in te gaan wist DFC al vrij snel de 3-6 te maken. Na de 3-6 dacht DFC opnieuw te scoren maar een goede redding van Riccardo in de korte hoek zorgde ervoor dat het verschil in doelpunten op drie bleef staan. Hierna werd Mark diep gestuurd die vervolgens goed het overzicht wist te bewaren en Remco aanspeelde waarna de 3-7 een feit was. Nog voor rust wist DFC helaas nog een keer te scoren waardoor de ruststand 7-4 was.

In de rust werd er vier keer gewisseld. Zo kwamen Tim, Marco, Rick en Reindert in de ploeg voor Geert, Mathijs, Mitchel en Mark.

In de tweede helft was Hardinxveld even zoekende en het duurde even voor dat er kansen kwamen voor de mannen van Hardinxveld. De wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld waar het lastig was om tot voetbalen te komen. Na een kwartier spelen was het dan eindelijk toch weer raak voor de ploeg van de Sluisweg. Mitchel ontving de bal van Koert waarna hij de bal goed in de verre hoek binnen schoot 4-8. Na de 4-8 kwam Tim nog een keer goed mee naar voren en legde hij de bal af op Remco. Het schot van Remco ging helaas naast maar de druk stond weer volledig op het doel van DFC.

Na de 5-8 was de scheidsrechter het even kwijt en wat volgde waren een aantal onlogische vrije trappen. Een indirecte vrije trap na een vermeende terugspeelbal en een strafschop voor DFC na een mooie duikeling van de aanvaller van DFC. In beide gevallen werd het goed opgelost door het team de indirecte vrije trap werd door het team gekeerd en vervolgens goed weggewerkt door Geert. De later gegeven strafschop werd ingeschoten door de speler van DFC en daarna volgde een goede redding van Riccardo waarna de ploeg zich voor de bal wierp en de rebound wist te voorkomen. De mannen probeerde de uitslag nog te vergroten maar gescoord werd er niet meer waarna de scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd.

De ploeg heeft vandaag geknokt voor een goed resultaat en wist ondanks een warrige tweede helft de overwinning veilig te stellen. Op naar volgende week wanneer de ploeg Nieuw-Lekkerland op bezoek krijgt aan de Sluisweg.

Opstelling: Riccardo, Johan, Joram, Victor, Geert ( Tim), Quintijn, Mathijs (Marco), Remco, Mitchel ( Rick, Koert, Mark ( Reindert)

Wedstrijdverloop:

0-1 Mark ( Koert)