Hardinxveld 7 wint stugge uitwedstrijd tegen Alblasserdam.

Alblasserdam 5

Rick van Weelden (intikker)
Assist: Mark Verheul

27 november 2021 14:30

T. Bousrima

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 5
2952BV
ALBLASSERDAM

27 november 2021          Alblasserdam 5 -              Hardinxveld 7

Vandaag was de ploeg te gast op Sportpark Souburgh in Alblasserdam. Op een regenachtige middag werd er om half drie afgetrapt op het kunstgrasveld van voetbalvereniging Alblasserdam.

Het team had het even lastig in het begin van de wedstrijd. Beide teams speelde de bal vaak naar iemand van de tegenstander waardoor de beginfase zeer rommelig was. Nadat de slordige fase een beetje over was kwamen er eindelijk kansen voor de ploeg van de Sluisweg. Mark brak uit op links en zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond. Een hard schot van grote afstand leek in de kruising te belanden maar met een schitterende redding wist de keeper de inzet te keren. Het was tevens de laatste actie van de doelman want met zijn goede redding raakte hij zelf geblesseerd waarna hij gewisseld moest worden. Waarna de reserve doelman van de thuisploeg zich ging voorbereiden en het spel daarna hervat kon worden.

Toen het spel weer hervat was bleef de wedstrijd een beetje rommelig. Na een flipperkast achterin bij Hardinxveld kwam de bal terecht bij een speler van Alblasserdam die vervolgens goed uithaalde. Hierop volgde een goede redding van Bas waarna het gevaar was geweken. Kort hierop besloot de scheidsrechter te fluiten voor het einde van de eerste helft waarna de mannen mochten gaan rusten.

De mannen gingen dus de kleedkamer in met een brilstand. In de rust werd er twee keer gewisseld.  Jasper en Rick kwamen in de ploeg voor Tim en Geert. Nadat de wissels waren besproken gingen de mannen met vertrouwen weer richting het veld om een overwinning binnen te gaan slepen.

In de tweede helft ging de ploeg ervoor maar bleven de mannen moeite hebben met scoren. De doelman van Alblasserdam hield een hoop doelpogingen tegen en schoten van Mark, Remco , Quintijn en Rick gingen er helaas niet in. De druk richting het doel van Alblasserdam bleef hoog maar gescoord werd er niet gelijk. Hardinxveld dacht op voorsprong te komen maar helaas werd het doelpunt van Remco afgekeurd wegens buitenspel.

Lang liet de voorsprong echter niet meer op zich wachten. Er volgde een goede loopactie van Quintijn waarna het overzicht goed werd behouden en de bal werd afgelegd op Remco die de bal goed binnen schoot 0-1. Na de 0-1 was Alblasserdam van slag en bij een nieuwe aanval ging Mark op snelheid langs de verdediging van de tegenstander. Mark behield het overzicht en gaf vervolgens hard en laag voor. De voorzet was hard en werd los gelaten door de keeper waarna Rick er goed bijzat om de bal binnen te schieten 0-2. Het tweede doelpunt van de ploeg van de Sluisweg was duidelijk een harde klap voor de Alblasserdammers want hierna hebben ze geen kans meer gecreëerd. De wedstrijd was gespeeld waarna de scheidsrechter besloot te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld knokte er vandaag hard voor als team en heeft daardoor een mooie uitoverwinning weten te boeken. Op naar volgende week wanneer nummer twee Drechtstreek op bezoek komt aan de Sluisweg.

Opstelling: Bas, Johan, Koert, Joram, Tim ( Jasper), Mathijs, Quintijn, Geert ( Rick), Remco, Mitchel, Mark

Wedstrijdverloop:

1e