Hardinxveld 7 verliest ruim in Sliedrecht.

Sliedrecht 13

... (e.d.)

6 november 2021 14:30

A.M. van Dijk

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

6 november 2021            Sliedrecht 13     -              Hardinxveld 7

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Sliedrecht op het programma. Op het Sliedrechtste kunstgras werd er op Sportpark De Lockhorst afgetrapt om half drie.

Het eerste kwartier voetbalde Hardinxveld aardig en via Jack werden veel meters veroverd op de helft van Sliedrecht. Er waren kansen voor Jack en Remco maar helaas werd er niet uit gescoord. Sliedrecht wachtte af tot Hardinxveld fouten ging maken en loerde op een snelle omschakeling.

De tactiek van Sliedrecht werd al vrij snel beloond waardoor ze al snel op een 1-0 voorsprong kwam tegen de ploeg van de Sluisweg. Na de achterstand was de ploeg het even kwijt waardoor al vrij snel de 2-0 van Sliedrecht een feit was uit een hoekschop. Hierna was het weer aan Hardinxveld om te zorgen voor wat gevaar. De eerste actie was een goede solo van Jack in het zestien meter gebied van Sliedrecht waarbij hij zelf een kans wist te creëren die er helaas niet in ging. De volgende aanval was er een van Sliedrecht die het probeerde met een lange bal. Riccardo kwam goed uit zijn doel en voorkwam de 3-0. Later in de tweede helft viel helaas toch de 3-0 waarna de ploeg de rust in ging met een ruime achterstand.

In de rust kwamen Marco en Geert in de ploeg voor Quintijn en Reindert. Na het bespreken van de wissels en het opdrinken van de thee gingen de mannen weer richting het hoofdveld van Sliedrecht. Waar Hardinxveld al vroeg in de tweede helft wil proberen de aansluitingstreffer te gaan maken.

Er volgde een aantal aanvallen en bij één van die aanvallen kwam Geert door naar voren. Een mooie hoge voorzet van Geert op Remco werd vervolgens binnengekopt door een verdediger van Sliedrecht  3-1. Na de 3-1 kreeg Hardinxveld weer even energie en er werd geprobeerd een doelpunt te maken. Een inzet van Remco werd helaas gestopt waarna Sliedrecht weer probeerde aan te vallen. De eerst volgende actie was echter van Jack die zich fysiek sterk maakte en zo een kans voor zichzelf wist te creëren. Hardinxveld zette meer druk richting het doel van Sliedrecht maar kreeg helaas de deksel op zijn neus door een tegengoal na balverlies op het middenveld 4-1. De ploeg was weer even de weg kwijt en de 5-1 volgde na een nieuwe snelle uitbraak van de tegenstander.

Na de 5-1 kwam er langzaam weer meer rust in de ploeg waarna de ploeg van de Sluisweg weer rustig begon met opbouwen en druk zetten naar voren. Er volgde een aantal aanvallen van de mannen waarbij Jack en Koert nog probeerde te scoren maar helaas geen succes hadden. Bij de volgende aanval ging Koert met een goede actie de zestien meter van Sliedrecht binnen. Vervolgens werd Tim ingespeeld die Johan wist te bereiken waarna er hard werd uitgehaald. Johan zijn schot was goed waarna Remco hem van 6 meter afstand hard wist binnen te koppen 5-2. Dichterbij Sliedrecht kwam de ploeg niet meer waarna de scheidsrechter besloot te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

De ploeg probeerde het vandaag maar liep helaas door een scherp Sliedrecht tegen een nederlaag aan. Hardinxveld liep vandaag tegen de derde competitienederlaag aan in vijf wedstrijden en moet dit volgende week proberen recht te zetten uit bij ASWH in Hendrik-Ido-Ambacht.

Opstelling: Riccardo, Johan, Victor, Joram ( Tim), Koert, Quintijn ( Geert), Mathijs, Remco, Mitchel, Jack, Reindert ( Marco)

Wedstrijdverloop:

1-0 Sliedrecht