Hardinxveld 7 verliest thuiswedstrijd tegen De Alblas

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

9 oktober 2021                 Hardinxveld 7 - De Alblas 6

Vandaag speelde Hardinxveld een thuiswedstrijd aan de Sluisweg. De tegenstander die op bezoek kwam was De Alblas. Na het verlies van vorige week wilde de ploeg vandaag revanche nemen. Om half drie werd er afgetrapt.

Beide ploegen waren in de begin fase een beetje afwachtend en leken te wachten op een actie van de tegenstander. De eerste aanval was van de Hardinxveldse ploeg en ging via Sjon die een goede hoge voorzet gaf waarna de bal via Mark naar Mathijs ging. Mathijs besloot te schieten maar helaas ging zijn inzet net naast. Een tweede doelpoging iets later in de wedstrijd van Quintijn ging er helaas ook niet in.

Hardinxveld speelde de bal rond in het begin van de wedstrijd maar de passing was helaas niet foutloos. De Alblas had het al snel door en besloot te wachten op een fout van Hardinxveld. Nadat de bal voorin verspeeld word zorgde een snelle omschakeling ervoor dat De Alblas kon scoren 0-1. De ploeg van de Sluisweg was van slag waarna de rest van de tweede helft De Alblas de bovenliggende partij was. Het was dan ook wachten op een nieuwe kans voor de uitploeg. Een speler besloot te schieten waarna zijn schot via de paal voor de voeten van de spits kwam die daarna tekende voor de 0-2. De ruimere achterstand was een dreun voor de mannen waarmee ze naar de kleedkamer mochten na het fluiten van de scheidsrechter.

In de rust kwamen Koert en Johan in de ploeg voor Remco en Mark. Het systeem werd aangepast op de tegenstander  waarna de mannen klaar waren voor de tweede helft. De omzetting bleek een goede omzetting want de tweede stond het verdedigend beter als de eerste helft. De wedstrijd leek daarom ook beter in evenwicht omdat De Alblas niet meer zo hoog kon staan als in de eerste helft. De Hardinxvelders probeerde nog te scoren maar hanteerde te vaak de lange bal waarmee de verdedigers van de tegenstander weinig moeite hadden. Goede schoten van afstand pakte de doelman van De Alblas klemvast waarna ze weer gingen opbouwen om Hardinxveld wederom pijn te doen.  Het derde doelpunt was een schot van de spits die hem goed aan de juiste kant van het zijnet schoot 0-3.

Na de 0-3 probeerde Hardinxveld alsnog te scoren waardoor er kansen lagen voor De Alblas op de counter. De aanvaller probeerde vanaf de linker kant Riccardo te passeren na een snelle omschakeling maar Riccardo zorgde met goede redding  ervoor dat de achterstand niet groter werd. Hierna volgde er een mooie swalbe van de rechtsbuiten van De Alblas die zelf bij een actie in de grond trapte en daarna snel naar de grond ging. De scheidsrechter zag dat er geen Hardinxvelder in de buurt was en liet Joram die de bal had opgepakt verder voetballen.

Een paar minuten voor het einde van de wedstrijd gaf Mark de bal aan Mathijs waarna de bal vervolgens werd binnen geschoten 1-3. De ploeg leek eindelijk wakker maar kon de race tegen de klok niet meer winnen waarna de scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag wederom een mindere wedstrijd en ging helaas ten onder door teveel balverlies op belangrijke momenten.  De ploeg probeerde het maar kon niet brengen wat het normaal weet te brengen waardoor de mannen weer een nederlaag moesten slikken. Op naar volgende week wanneer Hardinxveld op bezoek moet bij ASWH in Hendrik-Ido-Ambacht.

Opstelling: Riccardo, Sjon, Victor, Joram , Geert, Quintijn, Mathijs, Remco ( Johan), Mitchel, Reindert, Mark ( Koert)

Wedstrijdverloop:

0-1 De Alblas