Hardinxveld 7 sluit seizoen af met knap gelijkspel tegen de Kampioen

2961AW
KINDERDIJK

28 mei 2022        De Zwerver 5 - Hardinxveld 7

Vandaag speelde Hardinxveld tegen De Zwerver die hoopte kampioen te worden. Voor de wedstrijd was bekend dat Drechtstreek had gewonnen en dat De Zwerver minimaal een punt moest overhouden aan de ontmoeting met de ploeg van de Sluisweg. Om half drie werd er afgetrapt in Kinderdijk.

De wedstrijd begon met vuurwerk en fakkels en zo kregen de mannen een warm onthaal op Sportpark De Schans. Het thuispubliek deed duidelijk haar best de mannen te motiveren met naast vuurwerk ook spandoeken. Het motiveerde echter niet alleen de thuisploeg maar ook de mannen van Hardinxveld werden duidelijk gemotiveerd door het onthaal.

De mannen lieten de tegenstander komen tot ze de middellijn wilde passeren. Daarna zetten de middenvelders het gelijk vast waardoor ze moeilijk de bal naar voren konden spelen. Ze probeerde het daarna met lange ballen maar Johan, Koert, Joram en Geert stonden sterk te verdedigen waardoor iedere lange bal werd weggekopt.

Nadat het eerste kwartier voorbij was ging Hardinxveld steeds meer loeren op een omschakelmoment.  Mark en Melvin werden een aantal keer diep gestuurd waarna er soms een schot volgde. Helaas was de keeper van De Zwerver weer scherp waardoor de schoten geen doelpunten op leverde. Een schot van Jack belande nog op de lat en een schot van Quintijn ging maar net over.

Er werden veel duels uitgevochten die vaak werden gewonnen door Hardinxveld. De tegenstander bleef moeite houden met het vinden van de vrije man. Wanneer er een schotje kwam van De Zwerver wist Bas de ballen simpel te vangen. Een keer was er een mooie duik van Bas die een indraaiend schot nog goed wist te keren. Hardinxveld probeerde nog een keer aan te vallen maar de scheidsrechter floot voor het einde van de eerste helft.

In de rust werd er twee keer gewisseld. Mathijs en Victor kwamen in de ploeg voor Melvin en Tim. Gedurende de eerste helft was Jack al in de ploeg gekomen voor Riccardo. Riccardo startte weer in de tweede helft waarbij Jack hem halverwege weer zal vervangen. Hierna ging de ploeg weer richting het veld.

De tweede helft had het zelfde spelbeeld als de eerste helft beide ploegen legden veel energie in de wedstrijd en beide ploegen kregen maar weinig kansen. Uit een vrije trap kwamen nog aardige dreiging , Quintijn en Joram gooide zichzelf voor de bal waarna Remco de bal goed wist weg te werken. Mathijs was sterk als aanspeelpunt en zorgde daardoor af en toe voor rust in balbezit.

Hoe meer de tijd doortikte des te nerveuzer werden de mannen van De Zwerver. Ze wisten dat er bij een Hardinxvelds doelpunt een einde kwam aan hun kampioensdroom en wilde dit dan ook voorkomen. Mark ging nog een aantal keer goed naar voren waaruit een aantal hoekschoppen kwamen. Jack kopte een hoekschop helaas nog over en een andere hoekschop werd ook gevaarlijk maar leverde helaas geen doelpunt op.

Één speler van De Zwerver raakte helaas zwaar geblesseerd nadat hij zichzelf verstapte. De minuten tikte weg maar helaas werd er na 90 minuten precies toch afgefloten.

Hardinxveld speelde vandaag misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen en maakte er op basis van instelling een echte wedstrijd. Alle spelers gaven alles en mogen daar trots op zijn. De Zwerver had een punt en werd dus kampioen maar de ploeg van De Sluisweg knokte zich dus naar een 0-0 op Sportpark De Schans. Door het gelijk spel verzekerde Hardinxveld 7 zich van de vijfde plaats. Op naar komend seizoen waarbij Hardinxveld hoger hoopt te eindigen dan de vijfde plaats van dit seizoen.

Opstelling: Bas, Johan, Koert, Joram, Tim, Remco, Melvin ( Mathijs), Tim ( Victor), Quintijn, Riccardo ( Jack), Mark

Wedstrijdverloop:

Rust