Hardinxveld de ongelukkige in strijd om de koppositie

Pelikaan 2

Hoofdklasse HK

27 november 2021 12:30

B. Littel

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Op de laatste zaterdag van november stond (zoals het er nu helaas naar uit ziet) de laatste competitiewedstrijd van 2021 op het programma, en wat voor een! Pelikaan komt vandaag op bezoek, de ploeg die op dit moment de ranglijst aanvoert. Hardinxveld 2 staat, met een wedstrijd minder, op de 2e plaats vlak achter Pelikaan. Alle ingrediënten voor een echte topper aan de Sluisweg.

Wel is de ploeg van Ronald den Ouden verre van compleet door blessures. Gelukkig waren Maurice en Owen uit de JO19-1 bereidt ons te versterken, bedankt daarvoor! Zodoende kon er om half 1 afgetrapt worden.

Vanaf het begin was het aftasten van beide kanten. Grote kansen waren er voor beide ploegen niet, het duel speelde zich vooral af op het middenveld. Waar Hardinxveld niet echt door de verdediging van de ‘Peli’s’ kwam, kan andersom hetzelfde gezegd worden. Pelikaan probeerde vooral met lopende mensen de bal achter de verdediging te leggen, zonder al te veel succes. Ondanks het gebrek aan kansen werd door beide elftallen wel het aluminium geraakt voor rust. Door Pelikaan met een laag afstandsschot wat een rare curve had en bij Hardinxveld door Joost wiens vrije trap plots op de lat belandde. Vlak voor rust nam de druk van Pelikaan nog iets toe, zonder echt tot gevaar te komen. Zodoende stond de 0-0 nog op het scorebord toen de goed leidende scheidsrechter voor de rust floot.

De openingsfase na rust was voor de thuisploeg. Hardinxveld begon wat makkelijker de vrije man op het middenveld en aanval te vinden en het spel speelde zich het eerste kwartier van de tweede helft vooral op de helft van Pelikaan af. Zonder uit open spel tot grote kansen te komen, kwamen er ook meer hoekschoppen en vrije trappen rond de 16. Uit een van deze dode spelmomenten kwam de bal bij de meegekomen Sander terecht, die de bal breed kopt en Job staat op de goede plek om binnen te tikken. Helaas wordt bij het kopduel met Sander een overtreding gezien, en wordt de treffer afgekeurd. Na het kwartier gaat ook Pelikaan meer naar voren voetballen en wordt Hardinxveld langzaam maar zeker naar achteren gedrukt. Nu zijn de rollen omgedraaid en krijgt Pelikaan vooral veel hoekschoppen, maar Carlo weet keer op keer de ballen weg te boksen. Ook bij een lastig afstandsschot zit Carlo er tot tweemaal toe goed bij. Een kwartier voor tijd valt de bal toch een keer verkeerd voor Hardinxveld. Een corner wordt in eerste instantie nog verwerkt maar waarna de bal teruggebracht wordt valt deze precies tussen verdediging en keeper, 0-1. Vanaf dat moment wordt het heel rommelig, Hardinxveld probeert gehaast de diepte te zoeken en speelt (te) snel de lange bal. Pelikaan speelt de ruimte die ze daarmee krijgen ook telkens niet uit, waardoor het spannend blijft. In de laatste 5 minuten krijgt Hardinxveld nog 2 kleine kansjes. Eerst is het Michael die doorkopt op de inmiddels in de spits gepositioneerde Sander die net niet genoeg richting aan zijn volley mee kan geven. Vervolgens is het Michael die uit een lastige hoek toch tot een schot komt die de keeper terug het veld in tikt, helaas valt deze bal niet voor een Hardinxvelder. Niet veel later fluit de scheids af en verliest Hardinxveld 2 voor het eerst dit seizoen.

Ondanks de nipte nederlaag mag de ploeg trots zijn op wat het tot nu toe gepresteerd heeft deze competitie. Mocht er een wonder gebeuren speelt Hardinxveld volgende week opnieuw een mooie wedstrijd uit tegen Oranje Wit, de nummer 2 tegen de nummer 3. Zo niet, dan alvast een fijne jaarwisseling!

Opstelling: Carlo – Job Sander Ruben V Maurice (83’ Ruben K)– Rieger Maarten (Jens ’75) Kevin (67’ Owen) – Joost Michael Dennis (45’ Dylan)

75’ 0-1