Hardinxveld grijpt historische koppositie

Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6810986 / 990 (wed.secr. sen./jeugd)

Op een frisse maar mooie herfstmiddag mochten de mannen van 2 aantreden tegen ASWH 2 op sportpark Schildman in Hendrik-Ido-Ambacht.
Deze wedstrijd werd gezien, Sliedrecht uit nagelaten, als de eerste grote test voor  Hardinxveld in de reserve Hoofdklasse. Er werd tevens op een erbarmelijk slecht veld gespeeld waar je ogen pijn van deden. Het was een oud kunstgrasveld waar de bal erg snel op rolde.

Maar goed hier moesten we ons op instellen en vol de strijd aan gaan.

In het eerste kwart van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat ASWH de bal beter onder controle had op het harde snelle veld en bepaalde dus ook het spel. Hardinxveld bolde als geheel wat terug en ASWH kreeg zo kansen. Dit resulteerde na 10 min. spelen in de 1-0 voor ASWH. Hierbij ging de snelle linksbuiten van ASWH de diepte in en kwam Marc na een korte aarzeling net te laat om voor de aanvaller bij de bal te komen. Hij gaf de aanvaller van ASWH nog wel een tikkie maar de leidsman zag dit door de vingers. Een geluk bij een ongeluk. Na 20 min. viel zelfs de 2-0. Na een behoorlijk gelukkig balletje door meerdere benen door kon een doorgelopen middenvelder de bal rustig binnen schuiven. Het grote repareren kon beginnen, want opvallend snel werd duidelijk dat Hardinxveld zich niet gewonnen gaf.

Na dus een moeizaam eerste half uur knokte Hardinxveld zich terug in de wedstrijd. Er werden meer duels gewonnen en de jongens pepten elkaar goed op. Lars kreeg meer en meer grip op de razendsnelle linksbuiten en Danny en Ruben wonnen veel duels van de bonkige spits. Vlak voor rust werden we beloond met de aansluitingstreffer. Na een schitterende lange bal over ongeveer 50 meter van Rutger was het Dennis die na een dribbel de bal langs de doelman schoot, 2-1!

Hiermee gingen we positief de rust in.

Hardinxveld kwam daarna sterk de kleedkamer uit en begon fel aan de 2e helft. Na verloop van tijd was de wedstrijd zelfs zo gekeerd dat Hardinxveld delen van de 2e helft het betere van het spel had en ook balbezit. Na 50 min. hield Adi de bal goed kort bij zich in de zestien en dwong zo slim een penalty af. De sterk spelende Michael schoot de bal lekker overtuigend binnen, 2-2! Hierna kon het betere felle spel worden doorgetrokken en begon Hardinxveld bloed te ruiken. We kregen wat kansen, maar die werden helaas iets te makkelijk verspeeld. Maar na 68 min. was daar Joost, die overigens ook een kleine kans miste ;), die met een keihard schot van randje zestien de 2-3 prachtig binnen schoot, come’on!!! Het was op dat moment zoals eerder vermeld niet onverdiend.

In het laatste kwart van de wedstrijd was het toch ASWH dat weer hun tanden liet zien en een slotoffensief startte om nog een gelijkmaker af te dwingen. Er kwamen hierdoor wel nog kansen voor Hardinxveld om te wedstrijd te doden, maar dit lukte niet, wat misschien niet heel gek was na dat er met de krachten gesmeten was. Gelukkig was daar Marc die met een aantal schitterende reddingen de overwinning veilig stelde. Na wat billen knijpen blies de scheids af en kon Hardinxveld een heerlijke 3 punter bijschrijven.

We mogen ons voor nu koploper noemen en we kunnen goed vooruit met deze resultaten!

Volgende week wacht overigens nog ondanks geen competitiewedstrijd een leuk potje tegen een 1e elftal. We spelen dan in Hellouw tegen ASH.

Opstelling Hardinxveld Marc / Lars - Danny - Ruben V. – Rutger (Dylan) / Rieger – Thomas RB (Maarten) - Adi / Joost - Michael – Dennis (Thomas)
Wissels: Maarten, Job, Thomas den H, Kevin K., Dylan, Carlo