Hardinxveld boekt belangrijke zege op VVGZ

VVGZ 2

Hoofdklasse HK

20 november 2021 12:30

J.W.M. Kriesels

Sportpark De Noord
Noordpark 1
3332LA
ZWIJNDRECHT
tel. 078-6128193

Afgelopen zaterdag stond er een lastig duel op het programma. Hardinxveld wist de laatste 3 keer dat het uit tegen VVGZ moest, niet te winnen en het zal wederom een lastige wedstrijd worden op het met zand bestrooide grasveld.

De voorbereiding op de wedstrijd verliep ook wat anders want hoofdtrainer Ronald kon er niet bij zijn wegens een “Covid gevalletje” binnen de familie. Gelukkig wist die ons voor de wedstrijd nog wel op te peppen via FaceTime waarbij we zelfs werden aangemoedigd door zijn vrouw Anja.

Onze geblesseerde tacticus Danny eiste zijn hoofdrol op als trainer en moest de jongens begeleiden tijdens de wedstrijd.

De openingsfase was van beide kanten wat onwennig, Hardinxveld probeerde voetballend een gaatje te zoeken maar ze kwamen er nog niet doorheen.

Ook VVGZ wist met positiespel via hun aanvoerder geen grote kansen te creëren en zo ging het in de openingsfase wat op en neer.

Na 35 minuten wist Hardinxveld via goed combinatievoetbal een gaatje in de verdediging te vinden van de tegenstander. Het is Aldo die goed overzicht bewaarde en Michael diep stuurt die 1 op 1 met de keeper de bal erin wist te krijgen. 0-1 Hardinxveld.

Na de openingstreffer kwamen er nog wat kansjes maar wisten beide teams niet echt gevaarlijk te worden wat niet leidde tot gevaarlijke doelpogingen.

Ruststand, 0-1 voor Hardinxveld.

De scheidsrechter floot voor de aftrap van de 2e helft en Hardinxveld zette direct hoog druk waardoor VVGZ niet meer aan voetballen toekwam en het moest proberen met lange ballen.

Het hoge druk zetten van de uitploeg resulteerde na 5 minuten op wat foutjes aan de kant van VVGZ. Na druk zetten van Aldo op de keeper, wist de doelman de bal niet lekker weg te schieten en schoof hem zo in de voeten van Dennis die rustig bleef en de bal in de hoek wist te schuiven om er 0-2 van te maken.

Na een kwartier in de 2e helft gespeeld te hebben nam de druk wat af van Hardinxveld en kreeg VVGZ wat meer ruimte om te voetballen.

Met nog een kwartier op de klok was Hardinxveld in de aanval maar verloor de bal waardoor VVGZ kon counteren en met 4 aanvallers tegen 2 verdedigers van Hardinxveld kwam te staan. Zij speelde dit goed uit en de aanvaller kon de bal langs Mark in het doel schieten voor de aansluitingstreffer. 1-2.

Na de 1-2 werd er niet echt meer gevoetbald en werden er met name lange ballen gegeven wat niet resulteerde in grote kansen. Onze verdediging stond scherp te verdedigen en Ruben besloot zelfs de bal met een omhaal weg te werken. Zelfs de jongens van Hardinxveld wisten niet dat Ruben zo lenig was maar hij kreeg de bal mooi weg.

In de 90e minuut kreeg Hardinxveld de bal rechts voorin. Na goed afschermen van de bal kon er worden opengedraaid en werd de voorzet richting Kevin gegeven die sterk met de borst de bal kon terugleggen op de ingevallen Ricky, die op zijn manier langs de verdediger pingelde en de bal gemakkelijk in de hoek kon schuiven voor de 1-3!

Kort na de 1-3 werd er gefloten voor het eindsignaal en nam Hardinxveld de 3 punten mee naar huis.

Hardinxveld staat nu op een verrassende 2e plaats met 14 punten uit 6 wedstrijden.

Volgende week staat er een belangrijke wedstrijd op het programma waarbij Hardinxveld gaat spelen om de koppositie tegen koploper Pelikaan.

Opstelling: Marc - Levi - Thomas - Ruben - Maarten - Rieger - Thomas - Aldo - Joost - Michael - Dennis