Hardinxveld begint met een driepunter

Rijsoord 2

Hoofdklasse HK

25 september 2021 12:30

G.W. van Bleek

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Allereerst een dankwoord aan onze sponsor “Vitaminos” uit Sliedrecht die ons heeft voorzien van prachtige inloopshirts.

Na een zeer roerige voorbereiding, waar Rijsoord de wedstrijd wilde verzetten i.v.m. Personele problemen, kon er dan uiteindelijk toch na ruim anderhalf jaar weer in competitie verband gevoetbald worden.
Het leek wel of iedereen straks stond van de zenuwen bij Hardinxveld, het spel was onrustig en er werd veel te veel balverlies geleden. Maar na een klein kwartiertje voetbal werd Hardinxveld in het zadel geholpen door de scheidsrechter van dienst( floot voor de rest een prima wedstrijd ), die een zeer makkelijk gegeven rode kaart trok voor de linksback van Rijsoord. Hardinxveld drong iets meer aan maar werd buiten wat corners om niet heel gevaarlijk, tot rond het halfuur Michael met een geweldige pass Joost vrij voor de keeper zette, Joost werkte de bal over de keeper heen het doel in.
Hardinxveld kon met een voorsprong de kleedkamer op gaan zoeken.

In de rust bleef Thomas licht aangeslagen achter, Dennis was zijn vervanger. Het was zaak voor Hardinxveld om snel de 2-0 te maken en de wedstrijd in het slot te gooien, dat ging echter niet zo makkelijk als men dacht. Rond het uur moest keeper Kevin het veld verlaten met (zo zal later blijken) een gebroken pink. Zijn vervanger was de multifunctionele Robin Bezemer, verwachting was dat hij tegen 10 man niet heel gek veel meer te doen zou krijgen, maar niets was minder waar zo’n 20 minuten voor het einde dook de spits van Rijsoord plots op voor de ingevallen doelman, die lang bleef staan en zijn ploeg met een prachtige redding met de voet behoedde voor een lastig laatste kwart.

Na nog wat slordig uitgespeelde kansen en diverse wissels, was daar in de 82e minuut eindelijk de bevrijdende 2-0, Maarten had een pass op maat in huis op Kevin, die de bal met de borst controleerde en achter de keeper werkte, de opluchting was voelbaar aan de sluisweg.

Het toetje van de middag was voor vleugelflitser Stefan die een voorzet van Lars hard tegen de touwen schoot en aan alle onzekerheid een einde maakte.

Het spel was niet altijd om over naar huis te schrijven, maar het belangrijkst wat telt zijn de punten, en die zijn binnen voor Hardinxveld. We gaan ons deze week voorbereiden op de derby tegen buurman Sliedrecht, de aftrap is zaterdag 2 Oktober op sportpark de Lockhorst om 11:45, we hopen jullie in grote getalen te zien!