Hardinxveld 7 wint van VVAC en gaat door in de beker.

VVAC 5

Mark Verheul (schot)
Mark Verheul (volley)
Assist: Jack Kramer
Jack Kramer (schot)
Mark Verheul (schot)

Mannen beker reserve zaterdag poulefase Groep 4 080

18 september 2021 14:30

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

18 september 2021        Hardinxveld 7 – VVAC 5

Vandaag stond de beslissende bekerwedstrijd voor Hardinxveld op het programma. Thuis aan de Sluisweg komt VVAC op bezoek. De ploeg uit Ottoland is koploper in de poule met zes punten. Hardinxveld staat daar twee punten achter. De ploeg moet dus winnen om door te gaan naar de knock-out ronde. Om half drie werd er afgetrapt op de Sluisweg met een warm zonnetje op het Hardinxveldse kunstgras.

Hardinxveld liet meteen zien dat ze wilden knokken voor de volgende ronde in de beker. Veel duels werden uitgevochten zowel op het middenveld met Koert, Remco en Sjon als de aanval met Reindert, Jack en Mark. VVAC liet Hardinxveld komen en loerde op een omschakelmoment. Deze momenten kwamen er af en toe maar Geert, Joram, Victor en Johan wisten het iedere keer goed op te lossen.

Nadat de eerste helft vorderde kwamen er langzaam meer kansen voor de Hardinveldse ploeg. Mark ontving de bal en schoot na een mooie solo met rechts de 1-0 binnen. De voorsprong was verdiend en voor rust kwam er nog een kans. Mark ging goed diep langs de vleugel en gaf hem hard voor. De kopbal van Reindert ging helaas voorlangs. Hierna waren de eerste 45 minuten voorbij waardoor de mannen konden gaan rusten in de kleedkamer.

In de rust kwam Mitchel in de ploeg voor Jack en eerder tijdens de eerste helft was Rick al in de ploeg gekomen voor Geert. Nadat de bidons gevuld waren en de mannen waren bijgekomen gingen ze weer richting het veld om de overwinning over de streep te trekken.

In de tweede helft ging VVAC iets hoger voetballen waardoor er meer aanvallen van de Ottolanders volgde. De goede spits van de tegenstander maakte het Hardinxveld lastig maar de verdedigers hadden hem aardig in de zak. Helaas wisten de ervaren spelers van VVAC toch een strafschop te versieren en stond het vroeg in de tweede helft 1-1 nadat ze Riccardo passeerden. In plaats van dat de ploeg in de war raakte van de 1-1 was het een wekker die afging. De ploeg ging de duels weer feller in en al snel volgde er een aantal aanvallen.

Hardinxveld dacht al snel de voorsprong gepakt te hebben maar na een goede bal van Joram op Mitchel die de bal goed binnenschoot ging de vlag van lijnrechter omhoog. De scheidsrechter volgde zijn assistent en helaas werd de 2-1 afgekeurd. Al vrij snel kwam er een nieuwe kans nadat Mark weer uitbrak en goed het overzicht behield. Hij gaf de bal via een steekpass aan Sjon die zijn schot helaas voorlangs zag gaan. Er was veel dreiging en de 2-1 liet ook niet lang op zich wachten. Een hoge bal werd door Jack teruggelegd waarna Mark hem met een harde volley hoog in het doel schoot 2-1.

Bij een nieuwe aanval wist het team zijn voorsprong verder uit te breiden. Remco ontving de bal en speelde Joram in. Joram hield goed het overzicht een stuurde Jack weg waarna hij de keeper omspeelde en vervolgens goed binnen schoot 3-1. Bij een nieuwe onderschepping werd Jack gevaarlijk en in de rebound schoot Victor goed vanaf zestien meter. Zijn inzet werd helaas gekeerd door de doelman van Ottoland.  Bij de volgende onderschepping werd er wel gescoord. Mark onderschepte de bal en schoot hem vervolgens goed binnen 4-1.

Goed doorjagen van Joram leverde nog een kans op maar helaas werd de voorsprong niet verder uitgebreid. VVAC wist de schade verder te beperken waarna de scheidsrechter kort erop floot voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld had vandaag een pittige tegenstander die het lang vol hield. Op wilskracht en doorzettingsvermogen wist de ploeg echter opnieuw de voorsprong te pakken en daarna verder uit te lopen. Het was een goede teamprestatie waarbij iedereen hard zijn best deed de overwinning binnen te slepen. Op naar volgende week wanneer Papendrecht langs komt om de competitie te openen.

Opstelling:  Riccardo, Johan, Victor, Joram, Geert ( Rick), Sjon, Remco, Koert, Reindert, Jack ( Mitchel), Mark

Wedstrijdverloop:

1-0 Mark ( Solo)