Hardinxveld 7 neemt punt mee uit Sliedrecht.

Sliedrecht 14

Mark Verheul (penalty)
Mathijs Huisman (afstandschot)

Mannen beker reserve zaterdag poulefase Groep 4 080

4 september 2021 14:30

E.P. v.d. Hel

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

4 september 2021           Sliedrecht 14 – Hardinxveld 7

Nadat de laatste wedstrijd van Hardinxveld 7 op 10 oktober 2020 werd gespeeld mochten de mannen vandaag eindelijk weer de wei in. Op het programma stond de baggerderby uit bij Sliedrecht.  Met een heerlijke zonnetje werd er om half drie afgetrapt op Sportpark De Lockhorst.

Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd maar nadat er voor beide ploegen een paar kleine kansjes waren geweest brak de wedstrijd na tien minuten spelen eindelijk los. Hardinxveld ging in de aanval. Nadat Mark werd neergehaald in het zestien meter gebied wees de scheidsrechter naar de stip. Mark besloot de strafschop zelf te nemen en schoot hem binnen 0-1. Het spel ging heen en weer en Sliedrecht legde ondanks de warme temperatuur veel energie in het spel. Het resulteerde in een afstandschot van Sliedrecht die binnen viel 1-1. Sliedrecht probeerde er al vrij snel 2-1 van te maken maar door goed verdedigen van Victor, Sjon en Johan werden echte kansen voorkomen. Wanneer de bal er toch overheen viel stond Geert klaar om snel uit zijn doel te komen.

Nadat Sliedrecht weer werd teruggedrongen kon de ploeg zelf weer gaan aanvallen. Op het middenveld speelde Remco de bal door naar Mathijs waarna Mathijs de bal van flinke afstand net onder de lat wist te schieten 1-2. De ploeg dacht op rozen te zitten maar helaas veranderde dit nog voor rust. Door miscommunicatie scoorde Sliedrecht nog voor rust de 2-2 en later ook nog 3-2. De 3-2 net voor rust was een dreun en kort erna floot de scheidsrechter voor de pauze.

In de rust kwam Riccardo in de ploeg voor Geert en Jack terug in de ploeg voor Reindert. In de eerste helft kwamen Rick, Tim en Victor al in de ploeg voor Jack, Leon en Mark. Nadat de mannen weer bijgekomen waren klopte de scheidsrechter op de deur om weer te gaan starten.

De tweede helft startte Hardinxveld slordig en dat leverde al snel een kans op voor Sliedrecht. Gelukkig lette Riccardo goed op en keerde hij de inzet van Sliedrecht. Hierna ging de wedstrijd weer verder en Jack en Mark hielden de verdediging van Sliedrecht goed bezig.

Bij een goede actie van Mark leek er een overtreding gemaakt te worden door Sliedrecht. Mark hield echter balbezit waardoor de scheidsrechter voordeel gaf. Het voordeel was een goede beslissing want Mark schoot de bal hard over de grond binnen 3-3. De gelijkmaker was verdiend en de ploeg was vastberaden minimaal een punt over te houden aan de wedstrijd.

Hierna waren er nog een aantal kansen voor beide ploegen. Zo brak Jack een keer gevaarlijk door maar werd zijn inzet helaas gestopt. Sliedrecht testte Riccardo nog een aantal keer maar die was niet bang en hield zijn doel de tweede helft schoon. Nadat de wedstrijd door kabbelde besloot de scheidsrechter te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld werkte vandaag hard voor een goed resultaat en maakte af en toe foutjes die je in de eerste wedstrijd sinds elf maanden mag maken. De ploeg deed zijn best en haalde zo een mooi resultaat tegen een jeugdig Sliedrecht. Op naar volgende week wanneer Noordeloos langs komt aan de Sluisweg.

Opstelling: Geert ( Riccardo), Johan, Koert, Sjon, Jack ( Rick), Leon ( Tim), Mathijs, Remco, Mitchel, Reindert ( Bas), Mark ( Victor)

Wedstrijdverloop:

0-1 Mark ( strafschop)