Hardinxveld 7 verslaat jeugdig Noordeloos

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

11 september 2021        Hardinxveld 7 – SV Noordeloos 5

Vandaag stond de tweede bekerwedstrijd op het programma. Met Noordeloos als tegenstander was de ploeg vast besloten er een goede wedstrijd van te maken.  Om half drie en met een klein regenbuitje werd er afgetrapt aan de Sluisweg.

Hardinxveld begon fel aan de wedstrijd en won veel duels,  al snel kwamen er via Mark en Jack een aantal kansen. Al vrij snel maakte Jack een mooie actie naar binnen toe en besloot hij te schieten 1-0. Na de 1-0 ging de ploeg door met aanvallen. Er werd aangevallen over de rechter flank. Waarbij Koert een mooie voorzet gaf die vervolgens werd binnen gekopt door Reindert 2-0. Hardinxveld had de smaak te pakken. Een volgende actie met een mooie combinatie tussen Reindert en Remco volgde waarbij de inzet van Remco er helaas niet inging. De jonge ploeg van Noordeloos leek geen antwoord te hebben op de Hardinxveldse aanvalsdrift.

Na een aantal kansen was het even later eindelijk weer raak. Quintijn gaf de bal aan Jack waarna de bal werd binnen geschoten 3-0.  Even na de 3-0 gaf Quintijn wederom de bal aan Jack en die schoot hem weer binnen 4-0. Kort na de 4-0 floot de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft waarna de ploeg na een goede helft mocht gaan rusten.

In de rust werden er twee wissels doorgevoerd. Jasper en Bas kwamen in de ploeg voor Geert en Reindert. Nadat de thee was opgedronken klopte de scheidsrechter voor de tweede helft. Hierna gingen de mannen weer snel naar het veld.

De ploeg speelde de tweede helft minder geconcentreerd hierdoor leidde de ploeg meer balverlies. Doordat de bal vaker werd verspeeld kwamen er meer kansen voor Noordeloos via de omschakeling. Bij de derde uitval van Noordeloos was het helaas prijs en de nieuwe stand was 4-1. De tegentreffer schudde de ploeg eindelijk wakker waarna er weer goede aanvallen werden opgezet. Mark ging via de linker vleugel naar voren en gaf na goed kijken voor op Bas. Helaas kwam er geen doelpunt uit door goed verdedigen van Noordeloos.

Geert ging mee naar voren en zag Mark in het zestien meter gebied van de tegenstander staan. Geert kreeg de bal terug via een een-tweetje en schoot de bal daarna hard binnen 5-1. Na de aftrap werd de bal alweer snel veroverd door de mannen van de Sluisweg. Vervolgens werd Asra aangespeeld in de punt. Een mooie actie volgde waarbij hij zijn tegenstander uitspeelde en een kans voor zichzelf creëerde. Helaas wist de doelman zijn inzet te keren. Na negentig minuten spelen vond de scheidsrechter het genoeg en blies voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag een sterke eerste helft en kon daarom met een comfortabele voorsprong de rust in gaan. Na rust was het eventjes minder maar de ploeg herstelde zich goed en kon door hard werken een mooi resultaat binnen slepen. Op naar volgende week wanneer VVAC langs komt op de Sluisweg.

Opstelling: Riccardo, Koert, Victor , Joram, Geert ( Jasper), Jack , Remco, Quintijn, Mitchel, Reindert ( Bas)( Asra), Mark

Wedstrijdverloop:

1-0 Jack