Hardinxveld 7 geeft winst in vijf minuten tijd weg.

VV Papendrecht 7

Remco Buitendijk (afstandschot)

10 oktober 2020 14:30

10 oktober 2020               Papendrecht 7 – Hardinxveld 7

Op een regenachtige oktober zaterdag stond de uitwedstrijd bij Papendrecht op het programma. Nadat de mannen zich onder een partytent konden omkleden en wedstrijd klaar konden maken werd er om half drie afgetrapt op sportpark Slobbengors.

Het team begon goed aan de wedstrijd. Hardinxveld creëerde een aantal kansen. Zo kwam Johan een keer goed mee naar voren waar een kans uit volgde. Een goede hoge bal van Leon op Mitchel leverde helaas geen doelpunt op maar creëerde wel gevaar. Gedurende de eerste helft ging het spel op en neer er waren een aantal kansjes voor Papendrecht die werden opgelost door goede verdedigende acties van Johan, Victor en Koert. Wanneer er toch een schot volgde hield Jack de ballen goed tegen waarna Hardinxveld weer kon gaan opbouwen.

Reindert vocht een aantal fysieke duels uit met de spelers van Papendrecht waarna hij de bal in bezit kon houden en de bal weer naar een teamgenoot kon spelen. Mark zorgde met zijn snelheid voor veel gevaar en de Papendrechtse verdedigers hadden er zichtbaar veel moeite mee. Doordat Mark de verdedigers van Papendrecht bezighield kwam er ruimte voor andere om mee naar voren te gaan. Victor kwam mee naar voren en uit de door Victor gestarte aanval volgde er een kans vanaf het zestien meter gebied voor Remco. Er werd niet getwijfeld en er volgde een hard laag schot van afstand in de verre hoek van Remco 0-1

Papendrecht probeerde een gelijkmaker voor de rust te forceren maar door goede verdedigende acties van Victor , Koert en Johan werd dit voorkomen. De mannen van de Sluisweg mochten gaan rusten met een 0-1 voorsprong. In de rust kwam Tim in de ploeg voor Johan en Sander in de ploeg voor Mitchel. Doordat de kleedkamers gesloten waren moesten de mannen op het veld blijven en ging de wedstrijd na korte tijd weer verder.

In de tweede helft had Hardinxveld het vanaf het begin af aan zwaar. De ploeg speelde te vaak de lange bal waardoor de bal vaak net zo hard weer terug kwam. Jack wist nog veel ballen te vangen en tegen te houden maar door de vele aanvallen waren er vele hoekschoppen. Uit een van de hoekschoppen werd de bal bijna binnen geschoten maar Tim wist de bal van de lijn te halen.

Papendrecht bleef druk zetten op het doel van Hardinxveld en na verloop van tijd incasseerde de ploeg van de Sluisweg helaas toch een tegendoelpunt 1-1. Een gelijkspel zat er helaas ook niet in want uit een vrije bal in de 90e minuut volgde een schot in de kruising 2-1. Waardoor Hardinxveld de wedstrijd in de laatste vijf minuten uit handen gaf en zonder punten moest vertrekken uit Papendrecht.

Het betekende de eerste competitienederlaag van het zevende van Hardinxveld in twee seizoenen. De nederlaag kwam hard aan maar moet het team motiveren de volgende keer weer een overwinning over de streep te trekken. Op naar 24 oktober wanneer we De Zwerver ontvangen aan de Sluisweg.

Opstelling: Jack, Johan ( Tim), Joram, Victor, Koert, Leon, Mathijs, Remco, Mark, Reindert, Mitchel ( Sander)

Wedstrijdverloop:

0-1 Remco