Hardinxveld met 10 man langs Hoek

HSV Hoek 2

Hoofdklasse HK

19 september 2020 12:30

Zaterdag 19 september stond de eerste competitie wedstrijd weer op het programma. Na een lange voorbereiding waarin het 2e van Hardinxveld een paar prima overwinningen geboekt heeft. Ging het nu eindelijk echt gebeuren.

Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd. En het kreeg aan het begin gelijk enkele kansen. Zo kwam Kevin na 10 minuten al 1 op 1 met de keeper, maar hij schoof de bal net voorlangs, maar in de 16e minuut was het wel raak. Door een goede bal van Adi op een diepgaande Ricky die knap de keeper omspeelde kon de 1-0 worden aangetekend. Hardinxveld trok de lijn daarna gelijk door. Waarbij er nog 2 grote kansen volgde voor Ricky en Rieger maar beide stuitte op de keeper. Hardinxveld kreeg bijna geen grote kansen tegen, maar in de 44e minuut was het wel raak voor de gasten uit Hoek. Een vrijstaande speler van Hoek kon de bal zo binnen knikken uit een corner.

Na de rust probeerde Hardinxveld op de zelfde manier door te gaan. En na 51 minuten spelen was het ook raak. Kevin kreeg de bal aangespeeld en begon de bal hoog te houden op de 16 waarna die ruimte zag in de lange hoek en hem knap over de keeper heen schoot. Het vreugde dansje wat die daarna deed was misschien nog wel fraaier. In minuut 60 werd een speler van Hoek de diepte ingestuurd waarbij Maarten een lichte overtreding maakte en daarvoor zijn 2e gele kaart kreeg. Hardinxveld moest nog een half uur lang met 10 man verder, maar daar was net na de rode kaart niets van te merken door een goede aanval. Door een steekpass van Kevin op Dennis die daarna een goede voorzet gaf kon de 3-1 door Rieger aangetekend worden. Hoek probeerde hierna meer te gaan drukken,  maar tot echt grote kansen leidde het niet.
Het bleef bij 3-1 en Hardinxveld kon gelijk de eerste 3 punten bijschrijven.

Volgende week staat er om 12:00 een uitwedstrijd tegen Wieldrecht op het programma. Hopen dat Hardinxeld dan weer dezelfde inzet kan tonen als tegen Hoek.