Een prima en leuke wedstrijd levert geen punten op voor Hardinxveld JO11-3

Assist: Mats Bilstra
... (schot)

4 mei 2019 8:30

Na een paar weken geen wedstrijd gespeeld te hebben stond de wedstrijd tegen Kozakken Boys JO11-3 op het programma. De wedstrijd werd gespeeld op “de Zwaaier”, het mooie complex van onze tegenstander van vandaag.

Alle spelers waren aanwezig vandaag waardoor we op volle oorlogssterkte konden aantreden. We speelden op het speciale pupillenveld waar de ondergrond bestond uit zeer snel kunstgras.

Janoah en Mats begonnen als wissel. De laatste wedstrijd heeft de technische leiding een wijziging in het spelsysteem doorgevoerd. Van het zogenaamde 1-3-3-1 systeem is geschakeld naar 1-3-2-2.

Het eerste kwart ging gelijk tegen elkaar op. Kozakken Boys probeerde combinerend en met steekpasses tot kansen te komen. Door met z'n allen goed te verdedigen en goed uitkomen van Nick lukte dit niet echt. Alleen net voor de eerste time-out stond de spits oog in oog met Nick. De spits schrok waarschijnlijk zo erg dat hij de bal ruim naast schoot. Hardinxveld was met afstandsschoten gevaarlijk. Helaas misten deze precisie en verdwenen deze allemaal naast het doel.

Het tweede kwart kwamen Janoah en Mats erin voor Ocar en Thijn. Soms werd geprobeerd door goed samenspel aan te vallen. Dit lukte dit altijd, maar door goed samen te werken werd de bal vaak snel weer veroverd. Goed gedaan jongens! De lange ballen van Nick werden gedragen door wind waarna de spitsen aan het werk konden. Door het snelle veld was het moeilijk om de bal te controleren. Ook in dit kwart waren er geen uitgespeelde kansen te noteren. Vermeldenswaardig was een pirouette van Mats die hij eindigde met een hard schot op doel. Helaas recht op de keeper.

Het was tijd voor een bekertje limonade in de rust. Björn gaf wat aanwijzingen, zette de jongens op scherp en zei dat ze zo door moesten gaan. Ze speelden namelijk een prima pot.

De tweede helft begon met Levi en Sam op de reservebank. De wedstrijd ging verder waar het gebleven was. Een leuke pot voetbal met twee ploegen die niet voor elkaar onder deden. Eigenlijk vanuit het niets kwam Kozakken Boys op voorsprong. Een uittrap van de keeper kwam gedragen door de wind hard naar Nick. Waar iedereen dacht dat Nick de bal wel zou vangen zorgde een windvlaag voor een onverwachte wending. Door de vlaag kwam de bal tegen de arm van nick en viel deze pardoes voor de voeten van een speler van Kozakken Boys, Hij dacht niet na en schoot de bal in het doel. Een kleine tegenvaller. Hardinxveld liet het er niet bij zitten en kwam binnen vijf minuten op gelijke hoogte. Een diepe bal van Lauran kwam bij Mats terecht. Mats wachtte keurig op aansluiting vanuit het middenveld en gaf de bal voor. Oscar dacht niet na en schoot prima de bal door de beentjes van de keeper tegen de touwen. De laatste minuten voor de time-out werden rustig uitgespeeld.

Het laatste kwart zou de beslissing brengen. Levi en Sam kwamen Lauran en Hidde aflossen. Je kon zien dat beide ploegen vol op de winst gingen spelen. Mooie aanvallen werden afgewisseld met goede verdedigende acties. De spanning bij beide supportersscharen was om te snijden. De eerste minuten was Hardinxveld gevaarlijk. Met acties werd geprobeerd te scoren. Helaas lukte dit niet. Halverwege  dit kwart kwam de bal bij de middenvelder van Kozakken Boys. De speelster werd niet echt aangepakt en had alle tijd om een goede pass naar de spits te versturen. Ze deed dit ook en de spits nam de bal goed aan en schoof de bal in het doel. Weer een achterstand. Met nog zeven minuten te spelen was er nog tijd om hier iets aan te doen. Lauran kwam Sem aflossen voor de laatste minuten. En de jongens deden er echt alles aan. Ze bleven gaan waarbij vooral Thijn ongelukkig was in de afronding. Met goed doorgaan en mooie passeeracties kwam hij een aantal keren gevaarlijk door. Telkens schoot hij de bal in de buurt van de keeper. Deze stopte dan ook iedere bal. Een aantal corners van Levi leverde ook geen doelpunt op. Na een enerverende wedstrijd floot de prima leidende scheidsrechter voor het einde. Jammer dat we verloren. We hebben een goede wedstrijd gezien waarbij de jongens goed voor elkaar werkten en probeerden samen te spelen. Nog drie wedstrijden te gaan dit seizoen. Als jullie zo blijven spelen dan winnen we echt nog een keer. Daar is de reporter van overtuigd.

De afsluitende strafschoppen werden overtuigend gewonnen met 7-4. Prima ingeschoten en goede reddingen van Nick.

Op  11 mei spelen we thuis tegen RCD JO11-2 uit Dordrecht. Aanvang 09.00 uur. Komt allen kijken.

Spelers: Nick, Sem, Oscar, Hidde, Thijn, Sam, Levi, Lauran, Janoah en Mats.