Hardinxveld JO11-3 trekt gelijkspel over de streep

Sam de Bruin (schot)
Assist: Mats Bilstra

27 oktober 2018 10:00

Op zaterdag 27 oktober staat de wedstrijd tegen ASWH JO11-3 op het programma. Vanwege de herfstvakantie is Sem afwezig. Hierdoor blijven 9 giganten over die samen met de supporters afreizen naar Hendrik-Ido-Ambacht.

Het is een regenachtige morgen. Waar we op ons sportcomplex aan de Sluisweg genoten van een prachtige regenboog was het in Ambacht regen wat de klok sloeg. De chauffeurs hadden aangekomen bij ASWH al direct een uitdaging om een parkeerplekje te vinden. Uiteindelijk allemaal gelukt!

De wedstrijd werd gespeeld op het derde veld en dit veld bestond uit natuurgras. De opstelling was als volgt:

Keeper           : Nick

Verdediging    : Janoah, Oscar en Lauran

Middenveld    : Levi, Hidde en Mats

Aanval            : Sam

Thijn startte als wissel.

Al snel bleek dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren. Hardinxveld had iets meer de bal en probeerde verzorgd te spelen. ASWH kwam er enkele keren gevaarlijk uit via hun sterke spits. In de zesde minuut dacht Hardinxveld op voorsprong te komen door Levi. Echter de scheidsrechter had ongeveer 20 seconden eerder al gefloten. Niemand had het zachte fluitje gehoord. Jammer dat de goal niet telde.

Even daarvoor was trainer Björn al te kennen gegeven dat hij alleen aan de kant van het grote doel mocht staan en niet bij de middellijn. Ruimte genoeg zou je zeggen. Het mooie was dat in de tweede helft Björn zijn vader en vaste supporter Joop daar wel mocht staan.

Hidde had een goede dag vandaag en was overal op het veld te vinden. Mooie acties wisselde hij af met schoten op doel. Deze misten helaas precisie. Sam en Hidde waren steeds goed aanspeelbaar en speelden vaak Levi op rechts prima aan. Voor de afwisseling is een bal naar links op Mats of Thijn ook een goede oplossing.

In de veertiende minuut is het raak. Een prima aanval via Sam en Levi belandt voor het doel. Mats beweegt goed naar de bal en tikt met zijn linker de bal in de verre hoek. Lang kunnen we niet genieten van deze voorsprong, want net voor de time-out maakt ASWH gelijk. Er wordt niet goed op de bal verdedigd en de nummer 9  kan de bal langs Nick schieten.

Na de time-out komt Thijn voor Mats erin. Spel blijft heen en weer gaan. Thijn verzorgt met Hidde en Sam een goede aanval waarna Thijn een schot op doel aflevert. De keeper let goed op en houdt de bal tegen. Achterin moeten hebben Janoah, Oscar en Lauran hun handen vol aan de tegenstanders. Dit lukt ze, soms met het nodige kunst en vliegwerk. De eerste helft sluiten we af met een 1-1 stand. De jongens gaan genieten van een bekertje limonade en de supporters van een bakkie koffie.

De tweede helft start met Sam op de bank. Er is weinig veranderd aan het spelbeeld. Echte kansen zijn niet te noteren. ASWH komt toch op voorsprong. Hardinxveld vergeet de bal weg te schieten achterin en na goed doorzetten van de spits staat hij alleen voor Nick en schiet de bal tegen de touwen. Deze achterstand is niet lekker! De jongens doen er alles aan om hier verandering in te brengen. Ze werken goed voor elkaar. Het verzorgde voetbal is minder aanwezig. Net als in de eerste helft wordt veel over de rechterkant gespeeld. Het veld wordt hierdoor kleiner terwijl de linkerkant vaak helemaal vrij is. Aan het eind van het derde kwart krijgt Hardinxveld een paar corners. Deze worden gevaarlijk voor het doel geschoten. Het doel wordt echter niet geraakt. Er wordt toch wel wat geraakt. Na een afgeslagen bal schiet Lauran de bal over het doel en over de bosjes. Achter de bosjes staat inmiddels een huisje met een kapotte ruit.

Het laatste kwart starten we met een 2-1 achterstand. De spelers zetten alles op alles om minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen. Met volle energie wordt ten aanval gegaan. De schoten missen allemaal doel. Achterin is het opletten geblazen. Dit lukt gelukkig. Vijf minuten voor het einde van de reguliere speeltijd is het eindelijk raak. Na wat gekluts komt de bal voor de voeten van Sam. Met een geplaatst schot onder in de hoek maakt Sam er 2-2 van. We voelen dat er meer in zit. Maar de goal valt aan de andere kant. Na slecht uitverdedigen kan de bal voorgegeven worden en schiet een speler van ASWH de bal in het lege doel. We hebben nog een paar minuten. Ze blijven er in geloven. In de laatste minuut hebben de jongens loon naar werken. Na goed overspel komt de bal via Mats bij Sam. Hij denkt niet na en via het natte gras schiet de bal door de benen van de keeper tegen het net.

Iedereen denkt dat het wel gebeurd is nu. Nog een kleine minuut op de klok. Alleen niet op het klokje van de scheidsrechter. Waarschijnlijk vond hij het zo spannend dat hij de tijd vergat. Pas bij de 65e minuut blies hij voor het laatst op de fluit. In de blessuretijd nog veel hachelijke momenten voor het doel van Nick wat de supporters hartproblemen kan opleveren. Gewoon de bal een peer geven is beter voor de gemoedsrust. Nick tikt in de allerlaatste seconde een schot tegen de lat. Wedstrijd is geëindigd in 3-3.

De gebruikelijke penalties worden met 8-6 verloren. Voor VVH scoren Oscar, Thijn, Lauran, Levi, Sam en Mats. Spelers en begeleiding van zowel ASWH als VVH, supporters, scheidsrechter en barpersoneel bedankt.

Volgende week spelen we thuis aan de Sluisweg tegen het hooggeplaatste Heerjansdam om 08.45 uur.