Onnodig verlies voor VVH JO11-3

Hardinxveld JO11-3

VV Papendrecht JO11-1

Sam de Bruin (intikker)
Sam de Bruin (afstandschot)
... (intikker)
... (intikker)

13 oktober 2018 8:45

Bert IJzerman

Na de eerste overwinning van het seizoen voor VVH JO11-3, vorige week met 1-3 tegen Drechtstreek, gingen de jongens vol vertrouwen de strijd aan tegen het hoger geplaatste Papendrecht JO11-1. Als dezelfde strijd zou worden geleverd als in de tweede helft tegen Drechtstreek zouden we het Papendrecht wel eens erg moeilijk kunnen maken vandaag. Als gedegen sluitpost stond Nick weer op de goal met voor hem in de verdediging Janoah, Sem (aanvoerder) en Oscar. Het middenveld bestond uit Levi, Hidde en Thijn. Sam werd door de trainer weer in de spits gezet, omdat dat vorige week een goede zet bleek te zijn.

Vanaf het eerste fluitsignaal door scheidsrechter Bert bleek al snel dat de ploegen aan elkaar waren gewaagd. Papendrecht was vooral gevaarlijk via de rechterflank met hun snelle en behendige buitenspeler. Oscar had zijn handen vol aan hem, maar gelukkig stonden Nick en Sem iedere keer paraat om de aanval af te slaan. Hardinxveld kreeg eerlijk gezegd de beste kansen in het begin van de wedstrijd. In de elfde minuut drukte Sam eindelijk de verdiende 1-0 tegen de touwen achter de Papendrechtse doelman uit een geweldige steekpass van Thijn. Daarna vergaten de Hardinxveldse boys zich te belonen door 2-0 en zelfs de 3-0 te scoren. O.a. de inmiddels ingevallen Mats en Sam kregen allebei een aantal levensgrote kansen. Volgens de voetbalwetten weet je dan dat de tegengoal aan de andere kant niet lang op zich laat wachten. Uit een vreemde situatie in de 22e minuut, Sem kreeg de bal ongelukkig tegen zijn arm aangeschoten en dacht de scheids daarvoor floot, maar dit was niet het geval, waardoor er geen druk werd gezet op de Papendrechtse spits, die de bal beheerst in het hoekje legde, 1-1. Helaas raakte Hardinxveld hierdoor van slag en kreeg Papendrecht meer grip op het spel. In de laatste minuut voor rust stond de Hardinxveldse verdediging niet goed en Papendrecht schoot de 1-2 binnen. De spelers zochten de kleedkamer op met een achterstand, terwijl dit een voorsprong had moeten zijn.

In de rust had trainer Björn alle koppies en neuzen weer dezelfde kant op gekregen, dus gingen ze in de tweede helft op jacht naar de gelijkmaker. In de 37e minuut was het weer Sam die uit het niets met een geniaal afstandschot de bal vanaf de linkerkant over de keeper heen het doel inschoot, 2-2. Toch leek Papendrecht fitter dan Hardinxveld, waardoor in de 43e minuut VVH weer tegen een achterstand aan keek, 2-3. Vervolgens vergat Papendrecht de wedstrijd in het slot te gooien, waardoor Levi nog een levensgrote kans op de 3-3 kreeg, maar hij wilde de bal zo enthousiast in het doel knallen, dat hij de bal huizenhoog over schoot. Vanaf dat moment bleek VVH mentaal toch niet zo sterk te zijn, zeker niet nadat Papendrecht de 2-4 had gescoord. De spirit leek verdwenen, waardoor de koppies gingen hangen. Er werd niet meer voor elkaar gestreden en er werd zeker niet meer gevoetbald. Uiteindelijk liep Papendracht nog uit naar een 2-6 overwinning.

Deze verliespot was niet nodig geweest en geeft trainer Björn weer veel stof om over na te denken en op te gaan trainen in de komende weken. Volgende week zaterdag 20 oktober staat er geen wedstrijd op het programma voor VVH. Op zaterdag 27 oktober spelen we om 10.00 uur uit tegen ASWH JO11-3 die na 4 wedstrijden nog altijd op 0 punten staan. Een belangrijke pot dus, waarbij VVH bij een overwinning verder afstand kan nemen van de onderste plaats. Daarom is iedereen weer uitgenodigd om de jongens te komen aanmoedigen in Hendrik-Ido-Ambacht.

Opstelling VVH: Nick (k), Janoah, Sem (c), Oscar, Levi, Hidde, Thijn, Sam, Lauran en Mats.